Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 21:59Jag håller med Elin. Generellt sett är lättare att en löpare blir en hyfsad cyklist än tvärtom.
Jag håller med Elin. Generellt sett är lättare att en löpare blir en hyfsad cyklist än tvärtom.
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 23:16Av vilken anledning skulle det vara lättare för en löpare att bli en bra cyklist än tvärtom?
En bra cyklist (och då menar jag verkligen bra) har med största sannolikhet både mer benstyrka och bättre syreupptagning än löparen, så på vilket sätt skulle
Av vilken anledning skulle det vara lättare för en löpare att bli en bra cyklist än tvärtom?
En bra cyklist (och då menar jag verkligen bra) har med största sannolikhet både mer benstyrka och bättre syreupptagning än löparen, så på vilket sätt skulle
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 08:412:40 på maran kommer alltid räknas som 'bra' i min bok...
2:40 på maran kommer alltid räknas som 'bra' i min bok...
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 08:52Nu var LA triathlet innan han satsade på cykel.
Nu var LA triathlet innan han satsade på cykel.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 11:10Det gäller ju också att hitta rätt "växel" i löpning. Det är lätt att ta i för hårt och då tror man att man inte orkar. Jag sänker tempot något och vips kan jag springa en timme trots att jag inte tränar löpning.
Det gäller ju också att hitta rätt "växel" i löpning. Det är lätt att ta i för hårt och då tror man att man inte orkar. Jag sänker tempot något och vips kan jag springa en timme trots att jag inte tränar löpning.
Quote from Jonny Persson on 21 August 2010, 11:18Nu var det dessutom höga 2:46 Lance sprang på om jag inte missminner mig.
Jag tror definitivt det är lättare för motionslöparen att gå till cykel än tvärtom. När jag ser många cykelmotionärer så är det många som har en vikt som är låååångt från ideal för
Nu var det dessutom höga 2:46 Lance sprang på om jag inte missminner mig.
Jag tror definitivt det är lättare för motionslöparen att gå till cykel än tvärtom. När jag ser många cykelmotionärer så är det många som har en vikt som är låååångt från ideal för
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 12:07Mellan raderna tycker jag mig utläsa att motionslöparen
anses bättre tränad än motionscyklisten.Det kan jag nog köpa - många som "cyklar" gör det för att
cykling är "skonsamt" och kör man runt i 25 i snitt med en racer så
är det kanske inte så ansträng
Mellan raderna tycker jag mig utläsa att motionslöparen
anses bättre tränad än motionscyklisten.
Det kan jag nog köpa - många som "cyklar" gör det för att
cykling är "skonsamt" och kör man runt i 25 i snitt med en racer så
är det kanske inte så ansträng
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 14:29De flesta motionslopp i löpning har en "tävlingsklass" och då blir spridningen större.
Se på banloppen istället.
Hur många springer 400, 800, 1500 mm på motionsnivå?De flesta klarar av att cykla,
Att köra i 25 km/h i några timmar är det färre som klara
De flesta motionslopp i löpning har en "tävlingsklass" och då blir spridningen större.
Se på banloppen istället.
Hur många springer 400, 800, 1500 mm på motionsnivå?
De flesta klarar av att cykla,
Att köra i 25 km/h i några timmar är det färre som klara
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 17:58Peter; hur menar du att cyklingen gjort dej bättre än löpningen?
Jag har kört spinning sedan jan i år pga ryggskada, men innan dess var jag löpare. Körde 11km i lätt tempo ena dagen och nästa dag ett långintervall spinning 1h. På detta cykelpasset var de
Peter; hur menar du att cyklingen gjort dej bättre än löpningen?
Jag har kört spinning sedan jan i år pga ryggskada, men innan dess var jag löpare. Körde 11km i lätt tempo ena dagen och nästa dag ett långintervall spinning 1h. På detta cykelpasset var de
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 18:09Peter! Ett bra löpsteg, som är en förutsättning för att bli en bra löpare, skaffar man sig inte sittandes på en cykel.
Peter! Ett bra löpsteg, som är en förutsättning för att bli en bra löpare, skaffar man sig inte sittandes på en cykel.