Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykellicenser, en röra för en ej …
You need to log in to create posts and topics.

Silva! Hur ska jag veta vad jag vill, när jag inte vet något :p. Jag får begrunda era inlägg och återkomma med ett nytt försök med frågor 🙂

Det finns många klasser, men precis som David skrev, så är de klasser som faktiskt arrangeras vanligtvis Elit och Senior.
Elit = Cykel är centrum av ditt liv
Senior = Du cyklar VR strax under 8h typ. Vissa är mycket bra, vissa är rätt usla.

Om du inte ä

Vad har VR med tävlingsklasser att göra?

Elitklass: Skulle inte köra sönder sin form på VR!

90 % av alla i elitklass lever inte på cykel utan på anhörigas välvilja(gäller herr).

De flesta damproffs klarar inte sig enbart på kontraktet utan behöver and

David, jag försökte bara ge en ungefärlig kännsla för hur fort det går i Senior Klassen.

Snittet brukar vara ca 40 km/h över 8 mil, men jag tycker det säger mindre.

Nu börjar det klarna en liten struktur i det fullkomligt ostrukturella.
Björn, tack för sporren! Klart jag ska ge mig in på tävling.

Björn, David och nån till som blev onämnd.
Det är ett bra försök du levererar. Är SCF enhälligt ansvariga för tävlingsli

> Kontentan av denna nyvunna kunskap (om det nu stämmer som jag antagit) är att jag borde dra tillbaka min elitlicens (Eftersom jag inte känner för att köra med de bästa) till förmån för en veteranlicens. Med "de bästa" menar jag de, som förklarat, har cy

Fredrik, som jag kan tolka det hela finns inte den åldersgränsen på Veteranlicensen, den får man teckna om man är född så man är äldre än U23 licensen. Fel?

Är du född 68-77 kan du lösa H 30 eller elit/senior.

Är du född 78-88 ska du lösa elit/senior.

> Fredrik, som jag kan tolka det hela finns inte den åldersgränsen på Veteranlicensen, den får man teckna om man är född så man är äldre än U23 licensen. Fel?

OK, men om du redan har en elitlicens och är för ung för att köra i veteranklass så är det ju

David! Det finns ju ingen "seniorlicens", däremot en tävlingsklass..?

Fredrik! Aha det är så du pratar.. Ja det hade jag inte kollat så noga - men är det ingen skillnad så krånglar jag förståss inte med å begära licensbyte, även om man inte gärna sticker