Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykellicenser, en röra för en ej …
You need to log in to create posts and topics.

Jonas: Elit/senior är samma licens.

Om du inte tävlat i cykel innan ska du nog börja med att köra H-sport minst en säsong.

Där kan du lära dig lite klungkörning och annat.

Det underlättar om du sedan ska börja köra i senior eller veteranklass.

Det finns väl knapp några h-sport arrangemang att ställa upp i, eller?

Som David säger bör/måste man ha klungvana. Det får man av att cykla i klubb tycker jag. Det är skillnad mellan en klubbklunga/motionsloppsklunga och en tävlingsklunga. I en tävlingsk

Igår var där Hsport i Hököpinge med kantvind.

Man påverkar genom att anmäla sig till Hsport. Då inser arrangörerna att det finns underlag för att starta klassen.

Mellan skål och vägg händer inte mycket.

Då börjar det kännas som att det mesta fallit på plats vad gäller licenserna. Härligt 🙂

Vad är en H-sport?

Så diskussionen hoppade in på klungvana, där finns det massor att lära! Björn, jag har varit inne på just det. Av min erfarenhet från motionslopp

Du ville ställa upp i Söderhamns Tredagars nästa helg va??
Kan man lösa engångslicens för det arrangemanget då?
Lös en och testa dej fram! H-sport är tufft.. H-senior eller Veteran lägger jag min röst på.. iaf om man ser detta som ett stort häftigt övni

Man kan inte lösa endagslicens i HVet eller senior.

Troligtvis går det i HSport.

Silva! Det blev en normal Seniorlicens. Det duger utmärkt :). Veteran går inte eftersom det kräver att man har passerat den ansenliga åldern 30 år 😉

3-dagars? Japp!! JAg är på semester och riskerar komma hem först på fredagen så jag missar GP. Skulle s

H-Sport är den enda klass man får tävla i med engångslicens, oavsett ålder.

DSport torde också kunna funka... 😉

Har aldrig sett en tävling med D-Sport men det kanske finns