Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 14:57Fredrik: ok. Min inställning är "what you see is what you get". Ser det rent ut så är det rent, ser det smutsigt ut så är det smutsigt.
Fredrik: ok. Min inställning är "what you see is what you get". Ser det rent ut så är det rent, ser det smutsigt ut så är det smutsigt.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 15:00Frågan är vad det spelar för roll, annat än kosmetiskt.
Edit: eller om jag säger så här: jag tror att har större betydelse för livslängden på grejerna om jag lägger två minuter på att torka av kedjan efter varje tur än om jag lägger 30 minuter på att bry
Frågan är vad det spelar för roll, annat än kosmetiskt.
Edit: eller om jag säger så här: jag tror att har större betydelse för livslängden på grejerna om jag lägger två minuter på att torka av kedjan efter varje tur än om jag lägger 30 minuter på att bry
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 15:06Ja där har du rätt Fredrik. Att lägga en timme extra i veckan på finlir som i slutändan bara gör att man kan köra tre mil längre med grejjorna känns ju inte värt tiden. Att däremot lägga 10 minuter efter varje tur som gör hållbarneten dubbelt så lång känn
Ja där har du rätt Fredrik. Att lägga en timme extra i veckan på finlir som i slutändan bara gör att man kan köra tre mil längre med grejjorna känns ju inte värt tiden. Att däremot lägga 10 minuter efter varje tur som gör hållbarneten dubbelt så lång känn
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 15:21BILD:http://www.pezcyclingnews.com/photos/races09/top12/fab-mech.jpg
Cancellara verkar inte nöjd med SRAMs kedjor.
Jag kör med Mavic M10 eftersom de fungerar på alla de tre stora fabrikaten.http://www.youtube.com/watch?v=BwVdWeZWzP0
BILD:http://www.pezcyclingnews.com/photos/races09/top12/fab-mech.jpg
Cancellara verkar inte nöjd med SRAMs kedjor.
Jag kör med Mavic M10 eftersom de fungerar på alla de tre stora fabrikaten.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 16:03Fredrik,
Det är nog mycket estetiskt som ligger bakom att rengöra kedjan efter varje tur för många men det finns också en klar fördel den gången man behöver pilla på kedjan mitt ute på en tur... då är inte en massa gammal olja så roligt utan då är man g
Fredrik,
Det är nog mycket estetiskt som ligger bakom att rengöra kedjan efter varje tur för många men det finns också en klar fördel den gången man behöver pilla på kedjan mitt ute på en tur... då är inte en massa gammal olja så roligt utan då är man g
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 17:01Jag har gått helt och hållet på känsla när det gäller sånt här.
Efter 60-70 mil i höstväder utan rengöring tycker jag att det känns lite lättare efter att ha rengjort, annars har jag aldrig märkt någon skillnad.
Jag har gått helt och hållet på känsla när det gäller sånt här.
Efter 60-70 mil i höstväder utan rengöring tycker jag att det känns lite lättare efter att ha rengjort, annars har jag aldrig märkt någon skillnad.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 19:25Jag kör med KMC snabblås till Shimano 10-delat. 2 st för 80 kr på rosebikes.se. Två paket köper man; en till var och en av kedjorna man använder, en lägger man i sadelväskan och en kan man ge till en vän i nöd.
Jag kör med KMC snabblås till Shimano 10-delat. 2 st för 80 kr på rosebikes.se. Två paket köper man; en till var och en av kedjorna man använder, en lägger man i sadelväskan och en kan man ge till en vän i nöd.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 21:08En liten varning för Yes Power. Det kan ge "flammor" på carbonet på ram o hjul, speciellt om man lämnar den på för att idissla.
En liten varning för Yes Power. Det kan ge "flammor" på carbonet på ram o hjul, speciellt om man lämnar den på för att idissla.
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 22:54I min erfarenhet krävs det 20-30 minuter cykling för att en skinande blank kedja ska börja bli svart igen Mikael, så jag tror inte det lönar sig av det skälet heller.
I min erfarenhet krävs det 20-30 minuter cykling för att en skinande blank kedja ska börja bli svart igen Mikael, så jag tror inte det lönar sig av det skälet heller.
Quote from Funbeat user on 27 July 2011, 07:56Jaså, jag tänkte att det tar lite längre tid om man håller både kedja och kassett resp. klingor rena hela tiden...
Jaså, jag tänkte att det tar lite längre tid om man håller både kedja och kassett resp. klingor rena hela tiden...