Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelmek och frustration...
You need to log in to create posts and topics.

hmm, skulle jag göra sådär skulle tandborsten bli full med olja och smuts efter ett par varv. När jag rengör blir en vanlig diskborste helt svart och obrukbar efter rengörning, behöver två stycken: en för att ta bort det värsta, och en till "finliret". Än

Jag har alltid brutit kedjorna och satt ihop dem igen utan problem. Då plockar jag bara av kedjan för rengöring en gång per år, annars rengör jag den på plats. Sannolikheten för att jag skulle råka bryta på samma ställe flera gånger är minimalt.

Jag har

Förresten, har svårt att tänka mig att man med en tandborste kan nå ner i alla facken mellan de olika klingorna på kassetten. Försöker ibland göra rent den genom att ta en trasa och dra mellan klingorna medans man snurrar på hjulet, men det är väldigt bök

Jag förstår för övrigt inte riktigt vitsen med att göra kedjan skinande blank, förutom att det ser bra ut på bild. Man vill få bort skiten förstås, men att det sitter en fet hinna kvar är väl bara bra?

Finns bra borstar speciellt för kassett. Om man tar bort kedjan med snabblås o sen kör med "skakburk", på Yes PS e dyl på kassett, sen använder borste och därefter torkar med trasa så mycket man kommer åt så blir det tillräckligt rent tycker jag. Ett par

BILD:http://www.bikeretailer.se/PICTURE/453-4-gsc-1.jpg

Fredrik: jo en fet hinna är ju bra om hinnan inte innehåller smuts, men det är det som är problemet. Helst vill man ju få bort smutsen och sedan fetta in, inte bara få bort det mesta av skiten och låta det sista sitta kvar.

Andrew: var hittar man bra bor

ah, http://www.bikeretailer.se verkar ju bra. Tack Andrew 🙂

Jag brukar köpa från min lokala handlare, har för mig märket är PRO (Shimano?). Då är det två delar istället för som på bilden 1. Men det är nog av akademisk betydelse, funkar bra iaf.

Som sagt, min uppfattning är att det ser bra ut på bild Linus, men har väldigt liten, om någon, praktisk betydelse.