Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelmek och frustration...
You need to log in to create posts and topics.

Hos din LSB. Annars här: http://www.cyclecomponents.com/
Välj Park Tool i vänstermenyn.

Lokalt har dom nästan uteslutade varierande lågprismärken. Sportson hade några vettiga men väldigt lite att välja på. På teamsportia så sa han om deras egna kedjebrytare "detta är ju nästan en engångspryl"...

Cyclecomponents har dock en hel del... får k

Hellre lägga 40 kr på engångsgrej du kan använda nötti gånger än 200 kr en gång å kedjan går söner. Ja, du fattade.

"Du kan bryta var som helst. Utom på den niten som den ursprungligen skarvades ihop med. Du ser vilken nit det är, den ser helt annorlunda än de andra."

Varför? Hur gör man då, köper man nya skarvnitar för vad jag vet ska man inte använda den nit man plo

Om det är en Shimanokejda så säljs nitarna i paket om 3 för ca 100 kr. Det är olika färger får olika kedjor (9 eller 10 växlar, 8 också men det är knappast aktuellt).

Daniel: "Om det är en Shimanokejda så säljs nitarna i paket om 3 för ca 100 kr."

Menar du att man kan köpa nitar vid sidan av, och att det då när man köper en kedja bara ingår en nit?

Som jag förstått det så blir en snabblänk den svagaste länken o så har man med en i reserv... Men det är som jag förstått det...
Däremot när man ska göra rent kedjan så är det väldig enkelt att plocka av den, lägga den i en plastburk med tätt lock ihop me

Ja det är ju sant. Att göra rent kedjan blir ju väldigt lätt om man har kedjelås.

Som sagt, hur vanligt är det att man har kedjelås istället för helnitad kedja?

Någon som vet hur det är med Campa? Hittade kedjenitsförpackningarna som Daniel refererar ti

Gissar att mannen från H-Borg vet det

Hittar förresten inte ens kedjelås till campagnolo på cyclecomponents... konstigt. (#)