Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 17:00Någon gång ska vara den första, innan dess är det svårt att veta vad man gör i någon seriös mening.
Någon gång ska vara den första, innan dess är det svårt att veta vad man gör i någon seriös mening.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 17:47Efter att ha donat efter bästa förmåga och skitit i kransarna så länge så har jag insett att hjullagret helt enkelt är utslitet och därav glapp... får kolla om jag orkar med att fixa...
Funderar på vad ett nytt hjul kostar och en ny kasett av blygsam mod
Efter att ha donat efter bästa förmåga och skitit i kransarna så länge så har jag insett att hjullagret helt enkelt är utslitet och därav glapp... får kolla om jag orkar med att fixa...
Funderar på vad ett nytt hjul kostar och en ny kasett av blygsam mod
Quote from Rasmus Olsson on 24 July 2011, 18:15Andrea, jag rekommenderar dig att inte köpa billiga verktyg, från exempelvis Biltema. Du kommer garanterat ha sönder cykeln med skitverktygen.
Andrea, jag rekommenderar dig att inte köpa billiga verktyg, från exempelvis Biltema. Du kommer garanterat ha sönder cykeln med skitverktygen.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 18:38Hur slitet är lagret? Är det gropar i lagerbanorna, är kulorna skadade? Om inte så räcker det nog att göra rent, fetta in och justera. Ett nytt hjul i "Altus-klass" är inte speciellt dyrt, men det är klart du ska meka lite.
Hur slitet är lagret? Är det gropar i lagerbanorna, är kulorna skadade? Om inte så räcker det nog att göra rent, fetta in och justera. Ett nytt hjul i "Altus-klass" är inte speciellt dyrt, men det är klart du ska meka lite.
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 19:02Bruse: Mjo, vissa saker är helt ok där... deras cykelgrejjer verkar jäkligt sådär. Så går det när man hetsar och inte vill vänta tills sportson eller team sportia är öppet. Innan det skall pillas på min CX så skall ordentliga grejjer införskaffas, inget s
Bruse: Mjo, vissa saker är helt ok där... deras cykelgrejjer verkar jäkligt sådär. Så går det när man hetsar och inte vill vänta tills sportson eller team sportia är öppet. Innan det skall pillas på min CX så skall ordentliga grejjer införskaffas, inget s
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 10:02Kom på en fråga till...
Det är attans längesedan jag gjorde sånt så jag tänkte fråga. När man skall bryta en kedja kan man göra det var som helst på kedjan? Och är alla kedjor brytbara eller är det bara vissa typer?
Kom på en fråga till...
Det är attans längesedan jag gjorde sånt så jag tänkte fråga. När man skall bryta en kedja kan man göra det var som helst på kedjan? Och är alla kedjor brytbara eller är det bara vissa typer?
Quote from Rasmus Olsson on 25 July 2011, 10:10Du kan bryta var som helst. Utom på den niten som den ursprungligen skarvades ihop med. Du ser vilken nit det är, den ser helt annorlunda än de andra.
Jag har aldrig hört talas om kedjor som inte kan brytas...
Tips är att sen inte nita ihop den, utan an
Du kan bryta var som helst. Utom på den niten som den ursprungligen skarvades ihop med. Du ser vilken nit det är, den ser helt annorlunda än de andra.
Jag har aldrig hört talas om kedjor som inte kan brytas...
Tips är att sen inte nita ihop den, utan an
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 13:22Det är en riktigt skön känsla när man tagit isär och monterat ihop något och det fungerar. Bara en sådan enkel sak som att justera bakre växelförare. Att ta steget ut i det okända och lossa skruven till viren och inse att det inte finns någon återvändo. N
Det är en riktigt skön känsla när man tagit isär och monterat ihop något och det fungerar. Bara en sådan enkel sak som att justera bakre växelförare. Att ta steget ut i det okända och lossa skruven till viren och inse att det inte finns någon återvändo. N
Quote from Rasmus Olsson on 25 July 2011, 13:26Åt rätt håll ja! Jag får tänka en å tre gånger för att vrida vajersträckaren åt rätt håll.
Här finns massa mekhjälp: http://www.parktool.com/blog/repair-help
Åt rätt håll ja! Jag får tänka en å tre gånger för att vrida vajersträckaren åt rätt håll.
Här finns massa mekhjälp: http://www.parktool.com/blog/repair-help
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 16:19Efter fiaskot i helgen med usla grejjer från biltemaså har jag fått upp ögonen rätt duktigt för parktool. Dock inser jag att det är lite sparsamt med deras prylar i de flestas sortiment. Var är bästa stället att köpa deras grejjer, speciellt om man vill å
Efter fiaskot i helgen med usla grejjer från biltemaså har jag fått upp ögonen rätt duktigt för parktool. Dock inser jag att det är lite sparsamt med deras prylar i de flestas sortiment. Var är bästa stället att köpa deras grejjer, speciellt om man vill å