Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 18:01Linus, med en riktig pump (Road Morph eller Turbo Morph) behöver du inte ens ta i för att komma upp i tillräckligt högt tryck.
Linus, med en riktig pump (Road Morph eller Turbo Morph) behöver du inte ens ta i för att komma upp i tillräckligt högt tryck.
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 18:07Aha! Man ska kanske göra ett test i affären innan man köper alltså... 🙂
Aha! Man ska kanske göra ett test i affären innan man köper alltså... 🙂
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 18:10Jag tror att 8-9 bar med en SKS Wese är ok i vägkanten.
Jag tror att 8-9 bar med en SKS Wese är ok i vägkanten.
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 22:01Tackar för svaren!
Btw Jag värdesätter också mätare på pump, då man får rätt tryck direkt och sedan kan trampa på så mycket benen orkar! Är det inte lite tråkigt att ta det lungt efter en punka Linus? 😉
Tackar för svaren!
Btw Jag värdesätter också mätare på pump, då man får rätt tryck direkt och sedan kan trampa på så mycket benen orkar! Är det inte lite tråkigt att ta det lungt efter en punka Linus? 😉
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 22:07Efter en bakhjulspunka på tubdäck och pumpning med min Wese i Norge-05 så vågade jag bara maxa 85 km/h utför. Man tar det lugnare i serpentinkurvorna!
Efter en bakhjulspunka på tubdäck och pumpning med min Wese i Norge-05 så vågade jag bara maxa 85 km/h utför. Man tar det lugnare i serpentinkurvorna!
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 22:09Jo. 🙂
Jo. 🙂
Quote from Camilla Höög on 9 April 2008, 10:21Känns som jag måste byta ut min pump. Orkade inte pumpa upp något tryck alls med den (5 bar). Det går iofs att switcha till läge 2 på pumpen som ger högt tryck istället för stor volym, men då får jag ju stå där hela dagen och pumpa.
Känns som jag måste byta ut min pump. Orkade inte pumpa upp något tryck alls med den (5 bar). Det går iofs att switcha till läge 2 på pumpen som ger högt tryck istället för stor volym, men då får jag ju stå där hela dagen och pumpa.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:42Anders - Funkar det inte att pumpa först på läge 1 och sen på 2?
När man väl har ganska högt tryck så krävs det ju inte mycket för att komma upp i lite fler bar. Men det kanske är olika på pumpar.
Anders - Funkar det inte att pumpa först på läge 1 och sen på 2?
När man väl har ganska högt tryck så krävs det ju inte mycket för att komma upp i lite fler bar. Men det kanske är olika på pumpar.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:44Dubbelt så högt tryck - dubbelt så mycket luft. Det tar tid!
Dubbelt så högt tryck - dubbelt så mycket luft. Det tar tid!
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:48Pumpade en luftmadrass med dyktub 300 bar i helgen. Det gick fort!
Pumpade en luftmadrass med dyktub 300 bar i helgen. Det gick fort!