Quote from Camilla Höög on 9 April 2008, 13:33Njae, tanken är att man kör läge 1 först och då kom jag upp till 4-5 bar och sedan byter man till läge 2 för att få högt tryck, men det tar evigheter att pumpa i läge 2.
Så smartast är nog att helt enkelt ta med sig cykeln till butiken och testpumpa olik
Njae, tanken är att man kör läge 1 först och då kom jag upp till 4-5 bar och sedan byter man till läge 2 för att få högt tryck, men det tar evigheter att pumpa i läge 2.
Så smartast är nog att helt enkelt ta med sig cykeln till butiken och testpumpa olik
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:53Anders: Det är det jag menar. Säg att du kommer upp till 4 bar med läge 1. För att därefter komma upp till 8 bar med läge 2 tar det lika lång tid till som det ursprungligen skulle ha tagit att komma upp till 4 bar i läge 2, alltså lääääänge.
I praktiken
Anders: Det är det jag menar. Säg att du kommer upp till 4 bar med läge 1. För att därefter komma upp till 8 bar med läge 2 tar det lika lång tid till som det ursprungligen skulle ha tagit att komma upp till 4 bar i läge 2, alltså lääääänge.
I praktiken
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:53Allt snack om cykelpumpar...jag använder alltid min med tryckmätare som jag har i garaget, men den på cykeln har jag inte använt på länge.."Upp till bevis", tänkte jag och släppte ut luften...Efter en stund, insåg jag att jag kanske behöver en ny..det gic
Allt snack om cykelpumpar...jag använder alltid min med tryckmätare som jag har i garaget, men den på cykeln har jag inte använt på länge.."Upp till bevis", tänkte jag och släppte ut luften...Efter en stund, insåg jag att jag kanske behöver en ny..det gic
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:33Nu har jag spanat lite...
SKS Wese verkar en del tycka om och inga problem att få upp trycket om man får problem ute på vägarna....199:- känns bra för att få ett bra tryck, men förhoppningsvis behövs den inte användas för flitigt..Lagom stl, lite kortare
Nu har jag spanat lite...
SKS Wese verkar en del tycka om och inga problem att få upp trycket om man får problem ute på vägarna....199:- känns bra för att få ett bra tryck, men förhoppningsvis behövs den inte användas för flitigt..Lagom stl, lite kortare
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:3616-17 mm i dia. Passar perfekt i bakfickan!
16-17 mm i dia. Passar perfekt i bakfickan!
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:47Så smalt..Jo, jag har för mig att jag har läst någonstans att du har pump och slang etc i bakfickan... Min nuvarande pump är alltså både längre och tjockare..jäklar va snabb jag blir då..;)
Så smalt..Jo, jag har för mig att jag har läst någonstans att du har pump och slang etc i bakfickan... Min nuvarande pump är alltså både längre och tjockare..jäklar va snabb jag blir då..;)
Quote from Camilla Höög on 12 April 2008, 21:12Köpte ny cykelpump idag och det blev....SKS Wese!
Har inte testat den än, men efter vad David skrivit så ska jag inte bli missnöjd 😉
Köpte ny cykelpump idag och det blev....SKS Wese!
Har inte testat den än, men efter vad David skrivit så ska jag inte bli missnöjd 😉
Quote from Funbeat user on 12 April 2008, 23:18Jag har en "kom ihåg-lapp" här bredvid mig, som ska påminna mig om att göra det samma...SKS Wese alltså.
Jag har en "kom ihåg-lapp" här bredvid mig, som ska påminna mig om att göra det samma...SKS Wese alltså.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 15:19Hej.
I dag fick jag prova min "SKS WESE" och den funkade fin fint 😉 Och som grädde på moset så slapp jag regnet. ( kom ett par droppar de sista 500 m.)
Vänligen
P.
Hej.
I dag fick jag prova min "SKS WESE" och den funkade fin fint 😉 Och som grädde på moset så slapp jag regnet. ( kom ett par droppar de sista 500 m.)
Vänligen
P.
Quote from Ingemar Lindgren on 16 April 2008, 16:50Hade behovt en SKS Wese eller Topeak Morph eller vadsomhelst utom min no-name i forrgar nar jag fick punka 200 m fran jobbet... Pumpen ar ny (eller ja, nagra manader, men jag hade inte ens testat den innan, ngt som jag inte gor om...). Jag byter slang och
Hade behovt en SKS Wese eller Topeak Morph eller vadsomhelst utom min no-name i forrgar nar jag fick punka 200 m fran jobbet... Pumpen ar ny (eller ja, nagra manader, men jag hade inte ens testat den innan, ngt som jag inte gor om...). Jag byter slang och