Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 17:48Speedplay är ett komplett system med klossar.
Det är synd att behöva byta system efter ett tag.
Speedplay är ett komplett system med klossar.
Det är synd att behöva byta system efter ett tag.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 19:46Och därför har ja typ fem nya par liggandes. Det lär räcka ca åtta år, typ, för min del. Och så läng lär jag inte ha pedalerna skulle jag tro.
Vänligen
P.
Och därför har ja typ fem nya par liggandes. Det lär räcka ca åtta år, typ, för min del. Och så läng lär jag inte ha pedalerna skulle jag tro.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 19:57Ja?
Ja?
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 20:02Det som är tråkigt med Speedplay är att man slutar att bläddra i annonsblad och liknande på jakt efter något bättre. Märkligt ... cykel är en materialsport och att hitta något som inte kan förbättras? Det gör livet tråkigt.
Det som är tråkigt med Speedplay är att man slutar att bläddra i annonsblad och liknande på jakt efter något bättre. Märkligt ... cykel är en materialsport och att hitta något som inte kan förbättras? Det gör livet tråkigt.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 20:14Ja, jag har haft mina i åtta år och har endast bytt lager till keramiska för att det kändes som den enda rätta uppgraderingen.
Annars har de i och för sig fått ett par helsyskon på tempocykeln också.
Ja, jag har haft mina i åtta år och har endast bytt lager till keramiska för att det kändes som den enda rätta uppgraderingen.
Annars har de i och för sig fått ett par helsyskon på tempocykeln också.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 20:56I min sykkel- omgangskrets, er det "flere" som har skiftet sine speed ut etter bare 2 år. Og det er litt kort tid.
De krever mer/ beter underhold en shimano. Klossene må smøres/ oljes ofte. Lagret smøres 2-3 ganger i året+ er at de er de beste i bruk
I min sykkel- omgangskrets, er det "flere" som har skiftet sine speed ut etter bare 2 år. Og det er litt kort tid.
De krever mer/ beter underhold en shimano. Klossene må smøres/ oljes ofte. Lagret smøres 2-3 ganger i året
+ er at de er de beste i bruk
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 21:00Men varför underhåller dom inte sina cyklar? Det blir dyrt i längden.
Men varför underhåller dom inte sina cyklar? Det blir dyrt i längden.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 21:02Enig med deg. 🙂
Enig med deg. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 22:12För en nybörjare kan det finnas en annan fördel med spd - om man redan har spinningskor så behöver man bara köpa pedaler. Till de andra systemen måste man köpa både skor och pedaler och då kostar det betydligt mer.
För en nybörjare kan det finnas en annan fördel med spd - om man redan har spinningskor så behöver man bara köpa pedaler. Till de andra systemen måste man köpa både skor och pedaler och då kostar det betydligt mer.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 22:15Man kan cykla i flipflops också men upplevelsen är inte den samma som med landsvägsskor.
Man kan cykla i flipflops också men upplevelsen är inte den samma som med landsvägsskor.