Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelskor vs "vanlig träningssko" …
You need to log in to create posts and topics.

Speedplay är ett komplett system med klossar.
Det är synd att behöva byta system efter ett tag.

Och därför har ja typ fem nya par liggandes. Det lär räcka ca åtta år, typ, för min del. Och så läng lär jag inte ha pedalerna skulle jag tro.

Vänligen

P.

Ja?

Det som är tråkigt med Speedplay är att man slutar att bläddra i annonsblad och liknande på jakt efter något bättre. Märkligt ... cykel är en materialsport och att hitta något som inte kan förbättras? Det gör livet tråkigt.

Ja, jag har haft mina i åtta år och har endast bytt lager till keramiska för att det kändes som den enda rätta uppgraderingen.
Annars har de i och för sig fått ett par helsyskon på tempocykeln också.

I min sykkel- omgangskrets, er det "flere" som har skiftet sine speed ut etter bare 2 år. Og det er litt kort tid.
De krever mer/ beter underhold en shimano. Klossene må smøres/ oljes ofte. Lagret smøres 2-3 ganger i året

+ er at de er de beste i bruk

Men varför underhåller dom inte sina cyklar? Det blir dyrt i längden.

Enig med deg. 🙂

För en nybörjare kan det finnas en annan fördel med spd - om man redan har spinningskor så behöver man bara köpa pedaler. Till de andra systemen måste man köpa både skor och pedaler och då kostar det betydligt mer.

Man kan cykla i flipflops också men upplevelsen är inte den samma som med landsvägsskor.