Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelskor vs "vanlig träningssko" …
You need to log in to create posts and topics.

Varför frågar du då?

Åke, du försöker kombinera en Ferrari med en traktor. Det blir liksom inte bra bra på nåt, som en bäddsoffa och en hybrid. Bara dåliga kompromisser.

Jomen traktor vs. ferrari e väl o ta i ändå:-)

Tänkte bara som newbie INTE köpa SÅÅ mkt prylar bara. Sen när man växlar så korta sträckor borde det tjänas in några millisekunder med att ha mina "snabba" skor fastsatta med ex. typ en rem eller nått? Förut

Asså, det går att cykla i träskor också. Liksom det går att simma 100 meter i OS i träskor. Men det är inte optimalt. Välj själv: billigt eller bra.

Åke, det du tjänar i tid på att inte byta sko, har du ganska säkert redan förlorat under cyklingen i gympaskor.

Innan växling mellan cykling och löpning så knäppte jag upp mina cykelskor för att det skulle gå lättare/fortare att komma ur skorna. Och jag lät dom sitta kvar i/på pedalerna. För min del tyckte jag att det gick bättre att springa barfota än i cykelskorn

Tack för alla inlägg o ideer. Upplever väl att jag får kraft till pedalerna med löparskor ej fastspända så borde ju bli ännu bättre då om jag kan få fast dem med nån typ rem-lösning:-) Har ju aldrig iofs testat mtb-skor på cykelterrängbana och det kanske

Åke triathleter/duathleter springer barfota vid växlingen men det handlar inte om någon längre barfotalöpning. (Duathleter gör det ofta i strumpor)

Åke tror det fungerar bra med löparskor om du vill testa en offroad-duathlon MEN det blir mycket roligare/

Som att kombinera Ferrari och Traktor är ingen underdrift.

Personligen håller jag med P att det är bättre att springa barfota och har skor på när man cyklar, fast det tar ett tag några månader att träna upp sula, vadmuskler och teknik om man vill spring

Köper BILTEMAS cykelskor imorrn