Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 00:44Att World Tour cyklister har Speedplay eller andra landsvägsklossar är normerande för den som tänker bli en sån. För den som inte har en karavan med egen och neutral support att förlita sig på så kan MTB/Spinning skor vara en bra idé av samma anledning so
Att World Tour cyklister har Speedplay eller andra landsvägsklossar är normerande för den som tänker bli en sån. För den som inte har en karavan med egen och neutral support att förlita sig på så kan MTB/Spinning skor vara en bra idé av samma anledning so
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 08:57Ja, du får gärna syssla med gyttjebrottning i dikena.
Det förändrar inte faktumet att Speedplay är väldigt bra och inställningsmöjligheterna är i särklass.
Ja, du får gärna syssla med gyttjebrottning i dikena.
Det förändrar inte faktumet att Speedplay är väldigt bra och inställningsmöjligheterna är i särklass.
Quote from Funbeat user on 26 July 2012, 08:30Jag har just cyklat hemifrån till Forshaga i Värmland. Tro mig ... aldrig i livet hade jag velat göra det med SPD. Jo, kanske, om jag hade skor med kolfiber sulor à 3.000 kr.
Jag cyklade en gång hemifrån till Oslo med SPD. Cyklade hem också. Bytte ut dem
Jag har just cyklat hemifrån till Forshaga i Värmland. Tro mig ... aldrig i livet hade jag velat göra det med SPD. Jo, kanske, om jag hade skor med kolfiber sulor à 3.000 kr.
Jag cyklade en gång hemifrån till Oslo med SPD. Cyklade hem också. Bytte ut dem
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 17:39utan att komma in på för mycket teknik och vad som är bäst för en motionär. Så.... Vill jag bara tillägga till diskutionen att det finns en viss anledning till att det finns cykelskor. Precis som det finns löparskor.
Löparskon ska dämpa och skydda foten v
utan att komma in på för mycket teknik och vad som är bäst för en motionär. Så.... Vill jag bara tillägga till diskutionen att det finns en viss anledning till att det finns cykelskor. Precis som det finns löparskor.
Löparskon ska dämpa och skydda foten v
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 19:50På tal om löpning så kommer säkert snart också barfotacyklisttalibaner
På tal om löpning så kommer säkert snart också barfotacyklisttalibaner
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 08:38Ja DET ÄR RENT OTROLIGT va med prylar det finns bara för att cykla lite:-)
Ursäkta newbie-fråga igen:-)
Skillnad mtb-skor och lvg-skor? STOR skillnad?:-)
Vänligen / Åke
Ja DET ÄR RENT OTROLIGT va med prylar det finns bara för att cykla lite:-)
Ursäkta newbie-fråga igen:-)
Skillnad mtb-skor och lvg-skor? STOR skillnad?:-)
Vänligen / Åke
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 11:36Ja det är stor skillnad. MTB kan man klicka ur och gå/springa" med.
LVG kan man cykla med. Ev gå lite också. Visst jag har sprungit ifatt en lastbilschaufför som smet från ett olyckstillbud. Men nä det är ingen bra övning. LVG skon har en superstel sul
Ja det är stor skillnad. MTB kan man klicka ur och gå/springa" med.
LVG kan man cykla med. Ev gå lite också. Visst jag har sprungit ifatt en lastbilschaufför som smet från ett olyckstillbud. Men nä det är ingen bra övning. LVG skon har en superstel sul
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 15:37Okej o tack för informationen. Jag skulle vilja ha en ska man kan springa bra med och sen "funka" för cykel ( nån typ av fastsättning ). SÅNT borde ju finnas ju...eller tänker man fel ( som vanligt ). Ska testa duathlon nu i aug/sept:-)
2,5 km löpning se
Okej o tack för informationen. Jag skulle vilja ha en ska man kan springa bra med och sen "funka" för cykel ( nån typ av fastsättning ). SÅNT borde ju finnas ju...eller tänker man fel ( som vanligt ). Ska testa duathlon nu i aug/sept:-)
2,5 km löpning se
Quote from ellen olsson on 28 July 2012, 16:17I duathlon och triathlon byter man skor mellan cykling och löpning. MTB-skor är för MTB och cyclocross.
I duathlon och triathlon byter man skor mellan cykling och löpning. MTB-skor är för MTB och cyclocross.
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 16:23Då ska jag fundera ut en lösning så jag kan spänna fast mina favvo-löpskor på min mtb. Kommer bli kanoners:-)
SEN nångång får man köpa prylar
Då ska jag fundera ut en lösning så jag kan spänna fast mina favvo-löpskor på min mtb. Kommer bli kanoners:-)
SEN nångång får man köpa prylar