Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelstorlek
You need to log in to create posts and topics.

Tycker det är lite oklart vart CykelCity tar sina ramar ifrån. Mitt råd är att du tar kontakt med dem och ber dem skicka geometrierna för de två ramarna.(Konstigt att de inte har dem ligger på sidan!?) Ha dina mått tillgängliga så att de kan ge lite råd.

Columbus=Taiwanram.
Cervelo=Canadensisk designad Taiwanram(troligtvis)
De Rosa=Italien
Ridley=Belgien
Eddy Merckx=Belgien
Fondriest=Italien
Scott=Schweitzdesignad Taiwanram

Du får vad du betalar för!

Columbus=?????
Cervelo=www.cervelo.com
De Rosa=www.derosanews.com
Ridley=www.ridley-bikes.com
Eddy Merckx=www.eddymerckx.be
Fondriest=www.fondriestbici.com
Scott=www.scottusa.com

Geometrier för allt men inte för CykelCitys Columbus. Tror jag hittat hur d

Men Hallå!! Tycker ni glömt en sak..

http://www.orbea.com
Kalasfina ramar som görs i Spanien.. om man har tur 😀

Går man till Cyklig i Solna blir man uppmätt i en superhäftig mokajäng! Sen stoppas alla siffror in i en data och så spottas det ut vilken ram s

Jo de är nog inte dumma alls! 🙂

Här är velos test av Orbea Onix http://www.velo.se/view.php?id=1746

Men det blir ju lite mer dinero än Columbus Pinta.

Jaamen... Vacchis tyckte att snyggaste cykeln på Touren körde Euskatel i.. alltså orbeas Orcaram... åh där har vi en tjejvariant som är helt underbart vacker och trevlig på alla sätt!!

Diva heter den o kolla in här... äre konstigt att man är kär?? Nänä

Jag har bra erfarenheter av Wrenchscience och tycker att man hamnar hyfsat rätt.
De andra mätmetoderna talar till exempel om att du ska ha sadeln ett visst avstånd bakom centrumpositionen och sen vilken typ av sadelstolpe du ska ha. Setback eller inte. De

Fast det är klart. Köper du en Orbea hos cyklig så stoppar de in dig i en maskin och ut kommer en ram som passar dig inklusive styrstammar och sadelstolpar. Har inte sett nån annan i Sverige göra nåt liknande.

Lyssna på oss nu... Per är Cykelguru och jag är praktikanten som gjort det är å är supernöjd!!

Cykel city i Lund som är inom rimliga avstånd för frågeställaren mäter dig och löser det sedan med en lämplig cykel.

Blir lite långt att fara till Solna o byta styrstam eller sadel.
CC har sadellån för att hitta någon lämplig arschlekamrat innan den slu