Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla 15 mil som helt ovan, vad t …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, ni ser ju rubriken.
Jag är ingen cyklist, äger ingen racer utan luffar fram med min mammas föredetta damcykel som styret och sadeln är lite för låga på. Härligt och väldigt oavancerat. Mina cykelturer har som mest sträckt sig upp till 5-6 mil och det

Extra slang istf Lagningssats (och däckavtagare + pump såklart)

Om din resa går genom bebyggelse är pengar enklare att frakta än "mat"

Vätska är nog bra att ha med

Du kommer med största sannolikhet att få ganska ont i rumpestumpen...

Hmm... ta med _mkt_ vatten, solkräm och mobilen (full-laddat batteri!). Russin/nötter/torkad frukt/druvsocker är bra att ha när/om du går i väggen. Gels o energybars känns liksom lite överkurs här... Finns det ngt ställe på vägen du kan ta matpaus på? Job

Jag hade nog tagit bilen... 😉

Jag har några bars som jag tänkte ta med, vatten har jag också funderat på, hur sjutton ska man kunna fylla på det? (#)
Jag har inte riktigt bestämt cykelväg än (ja, ni hör ju vilken nivå det här är) men kommer med största sannolikhet passera bebyggelse

(Kan givetvis inte ta bilen, den har sambon, på landet. och eftersom jag uttalade mig relativt kaxigt kring denna cykeltripp, så är det bäst att jag genomför. Om jag så ska dö på kuppen! 😀 )

Du kan vara lugn, däckavtagare är rätt små, får nästan plats i näsborren. 😉 Och om du frågar snällt kanske även cykelhandlaren kan visa hur de används. Byta slang är inte jättesvårt.

Att sadeln är lite för låg låter jobbigt. Vet inte hur mycket för låg

Vatten finns att fylla på hos bensinstationer.

...med undantag för Preem i Lindome. :@

Vatten finns också på varje välsorterad begravningsplats. Brukar ofta fylla mina flaskor vid någon av kyrkorna i Roslagen.