Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykla Kungälv - Handelshögskolan …
You need to log in to create posts and topics.

Det är möjligt att du tycker det.
Jag vill se filmbevis, Aschebergsgatan nedför i sjuttio och vänstersväng framför en spårvagn in på Vasagatan mot Handels.

Gärna iklädd denna BILD:http://www.foska.com/acatalog/copy_of_Test_Dummy_Road_Cycling_Jersey.ht

Hur långsamt går det för dig egentligen? Du måste ju bromsa otroligt mycket och ofta om man ser till hur mycket du diskuterar bromsar och argumenterar för skivbromsar.
Jag har kört med caliperbromsar utför Prato Maslino där vi åtminstone bromsade 70% av t

Fredrik N: "Kör inte räser, gillar inte när det går för snabbt.....
Så jag kan inte svara på om 5 km/h i skillnad är en rimlig uppskattning/tumregel. Men jag är nyfiken på vad andra anser."

Med conti explorer på mtb:n med 2,5 bars tryck cyklar jag nästan

Ja, Fredrik, eftersom jag pendlar genom centrum, så måste jag använda bromsarna både ofta och mycket.

Utför en lång backe funkar nog även skräpbromsarna hyfsat, eftersom de så ofta används och man förmodligen inte behöver rimlig bromsverkan de första 2-3

Johan Så skillnaden kan vara ännu mindre?

Jag körde tidigare intervaller i +femtio mellan trafikljusena. Likaledes så körde jag mycket pacekörning på lastbilar. Aldrig några problem med bromsarna.
En bil/lastbil har längre bromssträcka än en cykel. Man ska inte sova/lyssna på musik när man cyklar

Alltså, jag kan förmodligen skriva vad som helst om skivbromsar och Freddan skulle ändå komma med nåt löjligt påstående om att det inte är så i hans värld.

Jag gissar att det bara är en modegrej som gör att det i princip bara är landsvägscyklar och skräp

Och Fredrik, det där tramset om att skivbroms är farligare i en klunga, det kan vi väl skippa. DEt vet du lika bra som jag att det är total lögn.

En skivbroms ger BÄTTRE modulation än alla typer av fälgbromsar, så den cyklist som använder skivbroms i klu

Flottar/Båtar/fartyg som är det äldsta fordonet har inte skivbromsar.
Betvivlar att Rymdfärjan har skivbromsar.

En cykel med annan typ av broms som passar nivån:
http://www.cykelhistoriska.se/crescentbambino.html