Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 14:45Inte så farligt att hoja runt sjön på mtb. Enligt 5 km/h-regeln tar det ju bara ca 1,5 h längre tid för en normalbegåvad person jämfört med om man satt på en racer....och om man gillar att cykla så är det ju bara kul att få göra det en dryg timme extra. A
Inte så farligt att hoja runt sjön på mtb. Enligt 5 km/h-regeln tar det ju bara ca 1,5 h längre tid för en normalbegåvad person jämfört med om man satt på en racer....och om man gillar att cykla så är det ju bara kul att få göra det en dryg timme extra. A
Quote from Fredric Lagerström on 19 August 2008, 14:46Jag bodde nyligen på ett vandrarhem i Jönköping. En äldre man som jobbade på
vandrarhemmet hävdade att han i sin ungdom cyklat runt på en enhjuling.
Det hade tagit 5 dar.
Jag bodde nyligen på ett vandrarhem i Jönköping. En äldre man som jobbade på
vandrarhemmet hävdade att han i sin ungdom cyklat runt på en enhjuling.
Det hade tagit 5 dar.
Quote from ellen olsson on 19 August 2008, 19:475km/h är överdrivet. Jag upplever skillnaden som betydligt mindre.
5km/h är överdrivet. Jag upplever skillnaden som betydligt mindre.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 19:47Fredrik: Det är bara frånkörda som tycker att det är "roligt" att vara ute på tur längre.
Det är för att de ska försvara sin missade chans att vinna!
Fredrik: Det är bara frånkörda som tycker att det är "roligt" att vara ute på tur längre.
Det är för att de ska försvara sin missade chans att vinna!
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:45Jag cyklade till jobbet idag i hällregn och mina v-bromsar tog inte alls. När cykeln hade torkat på jobbet tog de bra igen. Brukar skillnaden vara så stor? Jäkligt obehagligt att cykla utan bromsar hur som helst.
Jag cyklade till jobbet idag i hällregn och mina v-bromsar tog inte alls. När cykeln hade torkat på jobbet tog de bra igen. Brukar skillnaden vara så stor? Jäkligt obehagligt att cykla utan bromsar hur som helst.
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:50Precis det där problemet slipper du med skivbroms! Fast det kommer Freddan att förneka strax...
Precis det där problemet slipper du med skivbroms! Fast det kommer Freddan att förneka strax...
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:50Det beror på vilken sorts "bromsgummi" du använder.
Det finns bromsgummi för väta.
Det beror på vilken sorts "bromsgummi" du använder.
Det finns bromsgummi för väta.
Quote from Fredric Lagerström on 19 August 2008, 20:52Dessa bromsgummin för väta, kan kan ha dom även när det är torrt? Eller måste man byta o joxa?
Dessa bromsgummin för väta, kan kan ha dom även när det är torrt? Eller måste man byta o joxa?
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 20:58Givetvis.
Kan tipsa om att Campagnolos bromsgummi har mycket bra effekt vid väta.
Problemet är snarare om man kör med carbonfälgar ibland. Då får man antingen köra med "korkbelägg" alltid eller byta vid hjulbyte.
Jag kör alltid med kork och håller koll s
Givetvis.
Kan tipsa om att Campagnolos bromsgummi har mycket bra effekt vid väta.
Problemet är snarare om man kör med carbonfälgar ibland. Då får man antingen köra med "korkbelägg" alltid eller byta vid hjulbyte.
Jag kör alltid med kork och håller koll s
Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 21:06Jag använder de bromsgummin som anses bland de bästa i väta och det innebär en marginell skillnad. Skillnaden mellan katastrofalt dåligt och väldigt dåligt, ungefär. Skivbroms går från fantastiskt bra till jättebra när det blir vått. Skillnaden mellan fäl
Jag använder de bromsgummin som anses bland de bästa i väta och det innebär en marginell skillnad. Skillnaden mellan katastrofalt dåligt och väldigt dåligt, ungefär. Skivbroms går från fantastiskt bra till jättebra när det blir vått. Skillnaden mellan fäl