Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:33Tack för all information! Har ni några tips på bra mtb?
Tack för all information! Har ni några tips på bra mtb?
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:36Jag skulle rekommendera nån välvårdad begagnatpryl.
Jag skulle rekommendera nån välvårdad begagnatpryl.
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:37Jag är 184 cm. Vilken storlek ska jag ha?
Jag är 184 cm. Vilken storlek ska jag ha?
Quote from Fredrik Närenfors on 17 August 2008, 23:43En MTB är bra i skogen och jag skulle aldrig använda min till att pendla med till jobbet. Då är faktiskt en hybrid bra mycket bättre.
Men inte heller en hybrid är nåt vidare om man ska förflytta sig några längre sträckor.Ska själv börja pendla 5 mil t.o
En MTB är bra i skogen och jag skulle aldrig använda min till att pendla med till jobbet. Då är faktiskt en hybrid bra mycket bättre.
Men inte heller en hybrid är nåt vidare om man ska förflytta sig några längre sträckor.
Ska själv börja pendla 5 mil t.o
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 00:00En MTB-ram med stel gaffel skiljer sig bara obetydligt från en landsvägscykel. Jag pendlar på en som jag satt bockstyre på och gjort till singlespeed. Som en landsvägscykel fast lite tyngre (väger dock ändå inte mer än 11-12 kg i standardläge). Jag pratar
En MTB-ram med stel gaffel skiljer sig bara obetydligt från en landsvägscykel. Jag pendlar på en som jag satt bockstyre på och gjort till singlespeed. Som en landsvägscykel fast lite tyngre (väger dock ändå inte mer än 11-12 kg i standardläge). Jag pratar
Quote from ellen olsson on 18 August 2008, 00:09Jag har aldrig saknat skivbromsar under de 35+ år som jag kunnat cykla. Geometrin på en CX är överlägsen en MTB:s för pendling. I.o.f.s. har jag bara haft en CX i tre år och inte haft mer än 3 olika MTB-hojar sedan 1991 men jag har ändå viss erfarenhet oc
Jag har aldrig saknat skivbromsar under de 35+ år som jag kunnat cykla. Geometrin på en CX är överlägsen en MTB:s för pendling. I.o.f.s. har jag bara haft en CX i tre år och inte haft mer än 3 olika MTB-hojar sedan 1991 men jag har ändå viss erfarenhet oc
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 04:09Johnnie: jag säger bara, lycka till med ditt MTBköp och återkom till midsommar med en berättelse om pendlandet.
Jag väntar med stort intresse.
Johnnie: jag säger bara, lycka till med ditt MTBköp och återkom till midsommar med en berättelse om pendlandet.
Jag väntar med stort intresse.
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 05:16Nä, varför skulle man sakna skivbromsar? Det är ju meningslöst att ha överlägsen modulation av bromskraften, nästan opåverkad bromsförmåga oavsett väglag eller fuktighetsnivå, slippa allt slitage på fälgsidorna som gör att man måste bygga/köpa nytt hjul r
Nä, varför skulle man sakna skivbromsar? Det är ju meningslöst att ha överlägsen modulation av bromskraften, nästan opåverkad bromsförmåga oavsett väglag eller fuktighetsnivå, slippa allt slitage på fälgsidorna som gör att man måste bygga/köpa nytt hjul r
Quote from ellen olsson on 18 August 2008, 05:28De cantilever-, caliper- och V-bromsar jag har (och har haft) har varit fullt tillräckliga för mig - t.o.m. på tävlingar.
Om fälgsidesslitage är ett problem för dig så kan jag inte låta bli att undra hur du bromsar och hur du sköter dina bromsar. Jag har
De cantilever-, caliper- och V-bromsar jag har (och har haft) har varit fullt tillräckliga för mig - t.o.m. på tävlingar.
Om fälgsidesslitage är ett problem för dig så kan jag inte låta bli att undra hur du bromsar och hur du sköter dina bromsar. Jag har
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 06:15Det verkar som om det finns lite olika syn på vad som är lämpligast.
En fråga om CycleX: Är inte det också en typ av hybrid? Det sägs i alla fall här:
http://www.youtube.com/watch?v=0y622lqNtbY
Det är verkligen svårt att välja cykel, särskilt när man
Det verkar som om det finns lite olika syn på vad som är lämpligast.
En fråga om CycleX: Är inte det också en typ av hybrid? Det sägs i alla fall här:
Det är verkligen svårt att välja cykel, särskilt när man