Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 13:45Man ska nog börja med att få ihop några timmar på cykeln innan teorierna upptar mer tid än aktiviteten.
Man ska nog börja med att få ihop några timmar på cykeln innan teorierna upptar mer tid än aktiviteten.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 13:53Martin F: Oj finns det kadensmätare för bara ett par hundringar. Tack för tipset.
Iceman: Om man bara vill ha en grov indikation kan man ju sätta en klocka på styret och räkna själv under en minut.
Mvh Marcus
Martin F: Oj finns det kadensmätare för bara ett par hundringar. Tack för tipset.
Iceman: Om man bara vill ha en grov indikation kan man ju sätta en klocka på styret och räkna själv under en minut.
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 13:54Bättre att börja med att köpa en cykel med fler än tre växlar.
Bättre att börja med att köpa en cykel med fler än tre växlar.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:02iceman: I branta nedförsbackar kan allt hända 🙂
marcus: såg att man måste köpa till själva kadensmätaren så jag kanske lurades lite med priset.
iceman: I branta nedförsbackar kan allt hända 🙂
marcus: såg att man måste köpa till själva kadensmätaren så jag kanske lurades lite med priset.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:33Går ju att använda en vanlig billig 50kr cykeldator som kadensmätare om man så vill, bara att justera in rätt värden och sätta magneten på pedalarmen och givaren på lämpligt ställe. Finns guide på youtube.
Går ju att använda en vanlig billig 50kr cykeldator som kadensmätare om man så vill, bara att justera in rätt värden och sätta magneten på pedalarmen och givaren på lämpligt ställe. Finns guide på youtube.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:39Nä ni cyklister har fått det där med kadens om bakfoten...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kadens
Nä ni cyklister har fått det där med kadens om bakfoten...
Quote from ellen olsson on 2 May 2012, 15:44http://sv.wikipedia.org/wiki/Kadens_%28olika_betydelser%29
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 17:54iceman: jag har testat en kadensmätare. När jag höjde kadensen till 92 var kroppen mycket fräschare än tidigare då jag låg och pendlade mellan 65-79 enligt mätaren. Detta uppmätt på samma sträcka.
iceman: jag har testat en kadensmätare. När jag höjde kadensen till 92 var kroppen mycket fräschare än tidigare då jag låg och pendlade mellan 65-79 enligt mätaren. Detta uppmätt på samma sträcka.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:03Har Tour.de nåt test där dom testat vilken kadens som är bäst ?
Har Tour.de nåt test där dom testat vilken kadens som är bäst ?
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:16Växel på banken är absolut snabbast.
Växel på banken är absolut snabbast.