Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 21:23Ja, i all fall om du kör lite fortare (sitter man och slökör kan man ju ha nästan hur låg kadens som helst...)
Ja, i all fall om du kör lite fortare (sitter man och slökör kan man ju ha nästan hur låg kadens som helst...)
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 16:56Vart går gränsen mellan slökörning och fortare körning? 😉
Vart går gränsen mellan slökörning och fortare körning? 😉
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 17:13blodsmak!
blodsmak!
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 18:24Cyklar man 3 mil kan man ju inte ligga och maxa hela tiden.
Cyklar man 3 mil kan man ju inte ligga och maxa hela tiden.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 19:51Inte? 30km är ju mindre än en timmes cykling. Är man hyfsat tränad är det inga problem att "maxa" under den tiden.
Inte? 30km är ju mindre än en timmes cykling. Är man hyfsat tränad är det inga problem att "maxa" under den tiden.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 23:293 mil på cykel kan man gott göra på strax under mjölksyratröskeln med korta besök över. 3 mil räknas som kort och högintensiv distans.
Självklart _kan_ man vara ute och fisåka tre mil, inte det jag säger, men det är inte så man tränar cykling. De lugna p
3 mil på cykel kan man gott göra på strax under mjölksyratröskeln med korta besök över. 3 mil räknas som kort och högintensiv distans.
Självklart _kan_ man vara ute och fisåka tre mil, inte det jag säger, men det är inte så man tränar cykling. De lugna p
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 08:23Mina solopass brukar bli ungefär så här:
Återhämtning (26-28 km/h), kadens 82-86.
Distans - (31-33 km/h), kadens ca 90.
Högintensivare träning/tävling (35+ km/h), kadens 95-100.Brukar inte fundera så mycket över kadensen men den ökar automatiskt med ha
Mina solopass brukar bli ungefär så här:
Återhämtning (26-28 km/h), kadens 82-86.
Distans - (31-33 km/h), kadens ca 90.
Högintensivare träning/tävling (35+ km/h), kadens 95-100.
Brukar inte fundera så mycket över kadensen men den ökar automatiskt med ha
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 08:46Ja det är lustigt varför hastigheten spelar sån roll för kadensen -
att ligga på 100 i 20 km/h upplevs helt annorlunda än i 40 km/h.
Ja det är lustigt varför hastigheten spelar sån roll för kadensen -
att ligga på 100 i 20 km/h upplevs helt annorlunda än i 40 km/h.
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 09:07Intressant tråd det här. Jag har blivit lite insnöad med kadens, låg eller hög. Men jag har börjat att köra högre med, men hur jag ligger har jag ingen aning om. Hur är kadens och hastighetsmätaren ifrån maxpuls, som fredrik tipsade om? Kan vara kul att
Intressant tråd det här. Jag har blivit lite insnöad med kadens, låg eller hög. Men jag har börjat att köra högre med, men hur jag ligger har jag ingen aning om. Hur är kadens och hastighetsmätaren ifrån maxpuls, som fredrik tipsade om? Kan vara kul att
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 09:21Om jag växlar ner på enbart kassetten bak så kan jag uppleva samma sak. Jag vet inte om du testat detta men då brukar jag istället växla ner en klinga fram och upp ett drev bak. Det blir då en mindre skillnad. Omvänt om jag ligger "mellan" växlar när jag
Om jag växlar ner på enbart kassetten bak så kan jag uppleva samma sak. Jag vet inte om du testat detta men då brukar jag istället växla ner en klinga fram och upp ett drev bak. Det blir då en mindre skillnad. Omvänt om jag ligger "mellan" växlar när jag