Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:27Hoppas inte att du är ekonomisk rådgivare Tommy.
Hoppas inte att du är ekonomisk rådgivare Tommy.
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 08:44Martin F: Det är lugnt, jag såg också det. Blir ändå glad när det finns cykelutrustning som inte kostar fyrsiffrigt.
Martin F: Det är lugnt, jag såg också det. Blir ändå glad när det finns cykelutrustning som inte kostar fyrsiffrigt.
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 09:52Att trampa långsammare och långsammare framåt slutet av ett lopp kallas allmänt för dekadens.
Att trampa långsammare och långsammare framåt slutet av ett lopp kallas allmänt för dekadens.
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 10:28Den här grabben verkar ju koll och han trampar med ~30 i kadens så det är nog det senaste från touren.
http://www.youtube.com/watch?v=GMCkuqL9IcM
Den här grabben verkar ju koll och han trampar med ~30 i kadens så det är nog det senaste från touren.
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 13:57Är det inte lättare att accelerera också vid högre kadens?
Är det inte lättare att accelerera också vid högre kadens?
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 17:41Accelerationen borde vara som högst inom ett visst kadensområde, där effektuttaget blir som högst?
Accelerationen borde vara som högst inom ett visst kadensområde, där effektuttaget blir som högst?
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 18:02Jo, det är ju samma sak som när man accelererar med t.ex. en bil. Har man för lågt varvtal kan man inte accelerara snabbt, så ska man göra en snabb omkörning brukar man ju växla ner lite och sedan accelerera, men man kan inte växla ner för lågt för man vi
Jo, det är ju samma sak som när man accelererar med t.ex. en bil. Har man för lågt varvtal kan man inte accelerara snabbt, så ska man göra en snabb omkörning brukar man ju växla ner lite och sedan accelerera, men man kan inte växla ner för lågt för man vi
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 20:40Jag kör till 98% på hög växel och det räcker mer än väl. Där kan man ändå växla med ganska stora skillnader som gör att det räcker. Min kadens ligger runt 90 och jag brukar köra runt 25-30 km/h vilket känns perfekt för mig! Självklart är det individuellt
Jag kör till 98% på hög växel och det räcker mer än väl. Där kan man ändå växla med ganska stora skillnader som gör att det räcker. Min kadens ligger runt 90 och jag brukar köra runt 25-30 km/h vilket känns perfekt för mig! Självklart är det individuellt
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 21:41Jeg ligger på en snitt kadens på 72 på en 10 mils tur. Men det er forde, det er så inn i helvetes med motbakker her jeg bor. Men prøver på ca. 85 i snitt....
Jeg ligger på en snitt kadens på 72 på en 10 mils tur. Men det er forde, det er så inn i helvetes med motbakker her jeg bor. Men prøver på ca. 85 i snitt....
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 11:50Jag har gjort lite ungefärliga mätningar med hjälp av stoppur och kommit fram till att jag oftast ligger på en kadens kring 50, detta är alltså för lågt?
Jag har gjort lite ungefärliga mätningar med hjälp av stoppur och kommit fram till att jag oftast ligger på en kadens kring 50, detta är alltså för lågt?