Quote from Guest on 24 June 2010, 10:26Finns det någon vits med att lära kroppen att cykla flera timmar på bara vatten.
Bryter man ner musklerna eller lär man kroppen att ta av reserverna?
Själv brukar jag cykla på förmiddagen innan mat o sen käka efter cykelturen.
Finns det någon vits med att lära kroppen att cykla flera timmar på bara vatten.
Bryter man ner musklerna eller lär man kroppen att ta av reserverna?
Själv brukar jag cykla på förmiddagen innan mat o sen käka efter cykelturen.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:36Beror också på vad man är ute efter. Bränna fett med en avkopplande cykeltur eller skaffa hållbara muskler och få bra tider i ett lopp.
Beror också på vad man är ute efter. Bränna fett med en avkopplande cykeltur eller skaffa hållbara muskler och få bra tider i ett lopp.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:27Personligen tillhör jag de som inte käkar frukost, svårt att få i mig nåt.
Cykla gör jag helst på förmiddan för att sen äta middag.
Har väl egentligen bara kört på, men det har blivit längre o längre turer o därför undrar man lite om hur kroppen fungerar.
Personligen tillhör jag de som inte käkar frukost, svårt att få i mig nåt.
Cykla gör jag helst på förmiddan för att sen äta middag.
Har väl egentligen bara kört på, men det har blivit längre o längre turer o därför undrar man lite om hur kroppen fungerar.
Quote from Lena Bjerlöw on 24 June 2010, 11:53Jag har svårt att tro att alla muskler bryts ner bara för att man inte fyller på just under passet. Jag tror på att man jobbar upp kroppens förmåga att bränna fett. Men sen är det klart viktigt att direkt efter passet fylla på med bra mat. (och innan)
Ja
Jag har svårt att tro att alla muskler bryts ner bara för att man inte fyller på just under passet. Jag tror på att man jobbar upp kroppens förmåga att bränna fett. Men sen är det klart viktigt att direkt efter passet fylla på med bra mat. (och innan)
Ja
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 12:22Så länge du får i dig den mat du behöver totalt för att täcka förbrukning och bygga upp kroppen igen under dygnet spelar det nog ingen större roll när du äter den.
Däremot kan du bli trött under själva körningen då den lättillgängligt energin tar slut, m
Så länge du får i dig den mat du behöver totalt för att täcka förbrukning och bygga upp kroppen igen under dygnet spelar det nog ingen större roll när du äter den.
Däremot kan du bli trött under själva körningen då den lättillgängligt energin tar slut, m
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 13:45K.B, har du gått ner i vikt?
K.B, har du gått ner i vikt?
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 14:16På pass upp till två timmar brukar jag ha med mig en flaska vatten eller två. Blir det längre tar jag med antingen gel eller sportdryck. Detta mest för att det är så himla jobbigt om man går tom i den skånska motvinden. Ibland finns det andra saker som ka
På pass upp till två timmar brukar jag ha med mig en flaska vatten eller två. Blir det längre tar jag med antingen gel eller sportdryck. Detta mest för att det är så himla jobbigt om man går tom i den skånska motvinden. Ibland finns det andra saker som ka
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:57Våra kroppar har ett glukosförråd som du kan ta av. Det räcker i ca en timmes träning. Efter det börjar den förbränna saker typ fett eller muskler. Det är bra att käka något direkt efter träningen. Gärna med proteiner i (typ bananer och yoghurt). Är man r
Våra kroppar har ett glukosförråd som du kan ta av. Det räcker i ca en timmes träning. Efter det börjar den förbränna saker typ fett eller muskler. Det är bra att käka något direkt efter träningen. Gärna med proteiner i (typ bananer och yoghurt). Är man r
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 21:38Arvid: """"Jag ser ingen vits med att dricka annat än vatten om man ska hålla på runt en timme eller två, men jag märker en klar skillnad på orken om jag har med mig saft istället.""
Men likeveld så tar du med vatten ??? Hvorfor
Arvid: """"Jag ser ingen vits med att dricka annat än vatten om man ska hålla på runt en timme eller två, men jag märker en klar skillnad på orken om jag har med mig saft istället.""
Men likeveld så tar du med vatten ??? Hvorfor
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 09:49Hej Arvid.
"Våra kroppar har ett glukosförråd som du kan ta av. Det räcker i ca en timmes träning."
Nja riktigt så enkelt är det inte. Förrådet kan räcka betydligt längre. Det beror på hur hög intensitet man tränar på.
Jag har själv gjort försök med/om
Hej Arvid.
"Våra kroppar har ett glukosförråd som du kan ta av. Det räcker i ca en timmes träning."
Nja riktigt så enkelt är det inte. Förrådet kan räcka betydligt längre. Det beror på hur hög intensitet man tränar på.
Jag har själv gjort försök med/om