Quote from Lena O on 28 June 2010, 14:42Arvid: Visst är det så.
Ingen hemlighet varför vissa lagsport är mellan 60-90minuter långa.
Arvid: Visst är det så.
Ingen hemlighet varför vissa lagsport är mellan 60-90minuter långa.
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 14:53Johan: Vad tror du att du förbrukade per timme under VR, när ni siktade på sub7? (jäkligt nära förresten)
Inte direkt relaterat till tråden eftersom ni säkert tankade bränsle men skulle vara intressant att få veta.
Johan: Vad tror du att du förbrukade per timme under VR, när ni siktade på sub7? (jäkligt nära förresten)
Inte direkt relaterat till tråden eftersom ni säkert tankade bränsle men skulle vara intressant att få veta.
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 15:55Reine, jag uppskattar att jag förbrukade ca 800 kcal/timme.
(Min snittpuls låg f.k. på ca 83 %)
Reine, jag uppskattar att jag förbrukade ca 800 kcal/timme.
(Min snittpuls låg f.k. på ca 83 %)
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 19:05"Finns det någon vits med att lära kroppen att cykla flera timmar på bara vatten."
Som jag fattar det finns det en del saker som pekar mot att det kan finnas en del
fördelar träningsmässigt, även om det inte är så enkelt som den gamla "sanningen" att man
"Finns det någon vits med att lära kroppen att cykla flera timmar på bara vatten."
Som jag fattar det finns det en del saker som pekar mot att det kan finnas en del
fördelar träningsmässigt, även om det inte är så enkelt som den gamla "sanningen" att man
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 19:13"Det har gjorts försök med att bara "skölja" munnen med en kolhydratslösning och detta gav en pocetiv effekt. Dvs du behöver inte äns svälja ner energin. Bara "smaken" gör att du "får" energi."
Det funkar tom med med sockerfritt godis har det visat sig,
"Det har gjorts försök med att bara "skölja" munnen med en kolhydratslösning och detta gav en pocetiv effekt. Dvs du behöver inte äns svälja ner energin. Bara "smaken" gör att du "får" energi."
Det funkar tom med med sockerfritt godis har det visat sig,
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 19:36Sockerfritt godis innehåller iofs nästan lika mkt energi som vanligt godis. Däremot verkar sötningsmedelssötad dryck i stil med t.ex. Fun light, ge liknande effekt som sockersötad dryck i en del studier. Troligtvis fungerar det inte om man verkligen gått
Sockerfritt godis innehåller iofs nästan lika mkt energi som vanligt godis. Däremot verkar sötningsmedelssötad dryck i stil med t.ex. Fun light, ge liknande effekt som sockersötad dryck i en del studier. Troligtvis fungerar det inte om man verkligen gått
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 08:54Den enda studie jag läst om där man fick någon form av effekt genom att skölja munnen med söta saker gällde dock bara en väldigt kort period efter sköljningen. Man lurade kroppen att släppa efter på energireserverna eftersom den trodde att den skulle få m
Den enda studie jag läst om där man fick någon form av effekt genom att skölja munnen med söta saker gällde dock bara en väldigt kort period efter sköljningen. Man lurade kroppen att släppa efter på energireserverna eftersom den trodde att den skulle få m
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 10:12Vet inte om det är en skröna, men jag har hört att i och med att man lurar kroppen på det sättet så ökar man markant risken för muskelkramp etc.
Vet inte om det är en skröna, men jag har hört att i och med att man lurar kroppen på det sättet så ökar man markant risken för muskelkramp etc.
Quote from Lena O on 29 June 2010, 10:58Förstår inte hur lightsaft kan lura kroppen. Knoppen Ja, kroppen? Högst-tevksamt.
Förstår inte hur lightsaft kan lura kroppen. Knoppen Ja, kroppen? Högst-tevksamt.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:02Om man lurar knoppen finns det väl en risk att knoppen lurar kroppen..?
Om man lurar knoppen finns det väl en risk att knoppen lurar kroppen..?