Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla på bara vatten.
You need to log in to create posts and topics.

Känslomässigt? Absolut!
Jag har aldrig sett en diabetiker drabbas negativt av att ha druckit Sprite Zero eller Cola Light.

Selv på korte turer under 2 timer har jeg altid med en form for næring, som oftes rosin-og banan +vann

Det er det en god grund till:

Vi vet at kroppens evne til og lagre Carbo begrenser seg til ca. 500gr. for en person på 80 kg..

Muskelglykogen ca. 400

grejen med det där att man tidigare trodde att det var meningslöst att dricka eller äta nära mål för att det ändå inte skulle hinna ut i musklerna. Men nu vet man att bara man får något sött i munnen hjälper det att släppa ut mer energi även den sista bit

Stefan, jag tror det är lite placebo också. Jag kan få ur lite mer energi av något som uppmuntrar mig tex rätt låt i lurarna. Vem blir inte uppmuntrad av god smak i munnen? 🙂

Jag har provat att cykla i över 3 timmar utan kolisar. Kan säga så här efteråt att jag känner av mer träningsvärk i benen trots den låga ansträngningen.

Frågan är hur mycket muskler jag förbrände? Är det ett problem eller kommer kroppen försvara sig geno

Jeg forstår ikke al dene diskusjonen med trening uten næring, uten vann, uten ditt å datt.

Er det virklig så vanskelig å dytte litt næring i munden under trening at en vil forsemre sin trening med å und-late og spise det en forbruker.???

"jeg klarte å s

Tandläkaren är dyr.

Det är inte helt enkelt det där med kolhydraters vara eller inte under långpass.

Tillför man kolhydrater under långa konditionspass så minskar kortisolnivåerna, vilket betyder minskad muskelkatabolism.
Men å andra sidan kan kanske det ökade stressen som

Bra synpunkt från Susse. Det är en god anledning att inte hålla på och stoppa socker i munnen i tid och otid.

Finns det några tävlingar där de utövande inte får stoppa i sig energi? Borde verkligen vara en sport det!