Quote from Guest on 27 March 2010, 04:25Är det någon som har erfarenhet/synpunkter på hur det går tt cykla sig i form till Lidingö?
Är det någon som har erfarenhet/synpunkter på hur det går tt cykla sig i form till Lidingö?
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 04:35Nej. Det går inte att cykla sig i form (dvs. till nödvändiga fysiska förutsättningar) för långlopp i löpning. Det går däremot att cykla sig i form (dvs. till nödvändiga fysiska förutsättningar) för långlopp i cykling.
Nej. Det går inte att cykla sig i form (dvs. till nödvändiga fysiska förutsättningar) för långlopp i löpning. Det går däremot att cykla sig i form (dvs. till nödvändiga fysiska förutsättningar) för långlopp i cykling.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 08:35Du borde kunna köra låginstensivpassen samt intervall pass. De passen tränar ju mest hjärtat och fettförbränningen.
Men du måste ju ha långpass för att stärka ligament och leder, samt tempopassen för att träna in farten, så det blir ju mer träning än om d
Du borde kunna köra låginstensivpassen samt intervall pass. De passen tränar ju mest hjärtat och fettförbränningen.
Men du måste ju ha långpass för att stärka ligament och leder, samt tempopassen för att träna in farten, så det blir ju mer träning än om d
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 09:40Det är olika muskler och om du inte springer dina långpass så kommer du vara en av dem som ligger bredvid spåret med kramp och får bäras bort på bår - tror jag!
Det är olika muskler och om du inte springer dina långpass så kommer du vara en av dem som ligger bredvid spåret med kramp och får bäras bort på bår - tror jag!
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 15:59Håller med Robert, långpass för löpning är nog ett måste men jag tror samtidigt att det t o m kan vara riktigt smart att variera med cykling ibland för att minska skaderisken med alltför enformig träning.
Håller med Robert, långpass för löpning är nog ett måste men jag tror samtidigt att det t o m kan vara riktigt smart att variera med cykling ibland för att minska skaderisken med alltför enformig träning.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 17:45Du blir en sämre löpare av cykel och en sämre cyklist av löpning.
Du blir en sämre löpare av cykel och en sämre cyklist av löpning.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 18:00Nja Kalle. Inte nödvändigtvis.
Nja Kalle. Inte nödvändigtvis.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 18:20Jag håller med Kalle, musklerna motverkar varandra 🙁
Jag håller med Kalle, musklerna motverkar varandra 🙁
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 19:51Härligt -AT-! Visst man höjer sin kapacitet men man springer inte bara med hjärta lungor...
Härligt -AT-! Visst man höjer sin kapacitet men man springer inte bara med hjärta lungor...
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:02Hej alla! Jag skulle vilja lära mig att cykla. Kan man göra det genom att åka skidor? Hej alla! Jag skulle vilja lära mig slalom. Kan man göra det genom löpning? Hej alla! Jag skulle vilja lära mig simma. Kan man göra det genom yoga?
Hej alla! Jag skulle vilja lära mig att cykla. Kan man göra det genom att åka skidor? Hej alla! Jag skulle vilja lära mig slalom. Kan man göra det genom löpning? Hej alla! Jag skulle vilja lära mig simma. Kan man göra det genom yoga?