Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCykla sig i form till Lidingö?
You need to log in to create posts and topics.

Magnus: Jag tänkte faktiskt direkt: "Spring och bär cykeln" - men eftersom du inte ville det så ska jag inte skriva nåt!

Appapp, två minuter på Christer!

En länk:
http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-238-263-266-7421-0,00.html

Cykla sig i form till Lidingö:
Hmmm, varifrån startar du.....;)

En gammal tumregel (vad den nu är värd) är att man ska spendera minst dubbelt så lång tid på sadeln som vid löpning för att få motsvarande träningseffekt på konditionen. Alltså, om du ersätter ett 50 min löppass med cykel så se till att vara ute i bortåt

Förra året gjorde jag en klassiker och det gick så trögt att springa när jag tränade inför vätternrundan så jag tog ett extra cykelpass istället.

Efter VR så försökte jag skrämma igång benen men det gick inte så bra.
Efter 2mil på LL så var knäna helt pa

Då skulle du köra triathlon - där får man inte vänta så länge mellan cykling o löpning 🙂

Min fråga rörde inte att ersätta löpningen, utan att lägga till cykling. Men hur?

Jag kör triathlon 🙂

Men inte så mycket

När jag av olika skäl varit förhindrad att träna löpning har jag kört bl.a. cykel, cykel-trainer och cross-trainer (fötterna på "pedaler" och stavar för händer/armar. Finns på de flesta gym. Båda två träningsredskap som skonar fötter och knän jmf med löpn

Jag brukar cykla till löprundan och gillar kombinationen: kan köra mej tröttare utan att få ont.