Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:18Men det var ju fan vad du drygar dig. Om vi säger så här, cykel är inte optimal träning för en löpare men om du har en låg träningsvolym löpning pga av att du är skadebenägen så kan något/några extra träningspass i veckan på cykeln göra att du förbättrar
Men det var ju fan vad du drygar dig. Om vi säger så här, cykel är inte optimal träning för en löpare men om du har en låg träningsvolym löpning pga av att du är skadebenägen så kan något/några extra träningspass i veckan på cykeln göra att du förbättrar
Quote from Elias Engqvist on 28 March 2010, 16:21Hej alla! Jag skulle vilja lära andra det jag kan. Kan man göra det genom att vara dryg och larvig?
Hej alla! Jag skulle vilja lära andra det jag kan. Kan man göra det genom att vara dryg och larvig?
Quote from Jonny Persson on 28 March 2010, 16:25Lars: Du hade nog bara tur! 😉
Lars: Du hade nog bara tur! 😉
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:59Det är det värsta med löpning, det är fan 90% tur (minst)
Det är det värsta med löpning, det är fan 90% tur (minst)
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 17:42Det är sant Mackan. Löpning är en typisk tursport.
Det är sant Mackan. Löpning är en typisk tursport.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 20:17Jag drog ner på löpträning och ökade antalet timmar i sadeln. Efter ett halvår var jag lika snabb som under mina bästa löpsäsonger, när jag bara nötte löpning (ca 35 min/terrängmil).
För mig hade löpning och cykel ingen kontraproduktiv effekt.
Men... J
Jag drog ner på löpträning och ökade antalet timmar i sadeln. Efter ett halvår var jag lika snabb som under mina bästa löpsäsonger, när jag bara nötte löpning (ca 35 min/terrängmil).
För mig hade löpning och cykel ingen kontraproduktiv effekt.
Men... J
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:24Hmmm, ibland kan de här diskussionerna må bra av att man läser om trådskaparens första inlägg.
Då skulle jag svara att om man i dagsläget inte är i form att genomföra ett Lidingölopp så kan man mycket väl bli det genom att cykelträna från nu fram till se
Hmmm, ibland kan de här diskussionerna må bra av att man läser om trådskaparens första inlägg.
Då skulle jag svara att om man i dagsläget inte är i form att genomföra ett Lidingölopp så kan man mycket väl bli det genom att cykelträna från nu fram till se
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:14Väcker den här gamla tråden igen.
Köpte just en cykel (hade ingen fungerande sen tidigare). Så nu undrar jag - vars knän och ben är lite slitna - hur jag bäst använder cykeln för att bli bättre löpare på sträckor 10K - Lidingöloppet. Det är en hybrid med
Väcker den här gamla tråden igen.
Köpte just en cykel (hade ingen fungerande sen tidigare). Så nu undrar jag - vars knän och ben är lite slitna - hur jag bäst använder cykeln för att bli bättre löpare på sträckor 10K - Lidingöloppet. Det är en hybrid med
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:30Ett tips jag snott från amerikanska Runners World: Köp en kadensmätare till cykeln och försök hålla 90 rpm igenom alla pass. Det kommer att hjälpa dig hålla 180 steg/min i löpningen.
Ett tips jag snott från amerikanska Runners World: Köp en kadensmätare till cykeln och försök hålla 90 rpm igenom alla pass. Det kommer att hjälpa dig hålla 180 steg/min i löpningen.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 14:35Jag är också intresserad av frågan.
Jag har sprungit för hårt och för mycket och därigenom fått olika överbelastningsskador.
Just nu besväras jag av en nerv som ligger i klöm i höften (tror jag, egen gissning).
Jag kan sedan någon vecka tillbaka inte s
Jag är också intresserad av frågan.
Jag har sprungit för hårt och för mycket och därigenom fått olika överbelastningsskador.
Just nu besväras jag av en nerv som ligger i klöm i höften (tror jag, egen gissning).
Jag kan sedan någon vecka tillbaka inte s