Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 16:03Fredrik körde sin första VR samma vår vi träffades, han hade kört sin pendlarhoj de fem kilometerna till och från jobbet ett par gånger. I övrigt ingen träning överhuvudtaget sedan Vasaloppet. Runt tio timmar tog varvet runt pölen. Så ja, det går.
Tror h
Fredrik körde sin första VR samma vår vi träffades, han hade kört sin pendlarhoj de fem kilometerna till och från jobbet ett par gånger. I övrigt ingen träning överhuvudtaget sedan Vasaloppet. Runt tio timmar tog varvet runt pölen. Så ja, det går.
Tror h
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 16:31Ovan låter lite som min träning innan jag debuterade på Vättern 2010. Dock så samlade jag ihop allt och körde ett varv runt Roxen på ca 80km första gången jag testade min racer...det gick bra och två veckor senare så trampade jag runt, dock inte på 10h s
Ovan låter lite som min träning innan jag debuterade på Vättern 2010. Dock så samlade jag ihop allt och körde ett varv runt Roxen på ca 80km första gången jag testade min racer...det gick bra och två veckor senare så trampade jag runt, dock inte på 10h s
Quote from Sandra Näslund on 8 April 2013, 16:32Klart du kan cykla runt pölen utan träning - men varför...?
Vill du riktigt mycket så krävs sjysta förutsättningar, starkt pannben, bra grundträning/kondition och rätt sällskap. Om du cyklar - utnyttja depåernas möjlighet till mat, massage och vila. Bere
Klart du kan cykla runt pölen utan träning - men varför...?
Vill du riktigt mycket så krävs sjysta förutsättningar, starkt pannben, bra grundträning/kondition och rätt sällskap. Om du cyklar - utnyttja depåernas möjlighet till mat, massage och vila. Bere
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 19:47Skickar lite positiv energi åt ditt håll Nina. Tror du löser detta alldeles utmärkt.
Men det kallas ju inte utmaning för att det är lätt. Då skulle ju alla ha gjort det 🙂
Skickar lite positiv energi åt ditt håll Nina. Tror du löser detta alldeles utmärkt.
Men det kallas ju inte utmaning för att det är lätt. Då skulle ju alla ha gjort det 🙂
Quote from Mattias Ragnehed on 8 April 2013, 22:04Du har gott om tid att träna inför Vättern. 1 timme om dagen på trainern och du kommer att få ihop ca 1500 km på 60 dagar om du snittar 25km/h.
Varva stenhårda pass med lite lugnare och ibland superlätta när kroppen känns sliten.
Trainern och cykeln kan d
Du har gott om tid att träna inför Vättern. 1 timme om dagen på trainern och du kommer att få ihop ca 1500 km på 60 dagar om du snittar 25km/h.
Varva stenhårda pass med lite lugnare och ibland superlätta när kroppen känns sliten.
Trainern och cykeln kan d
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 23:53Har kört fyra gånger och aldrig haft så mycket som 150 mils träning...
Har kört fyra gånger och aldrig haft så mycket som 150 mils träning...
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 08:19De första rundorna jag gjorde på 80-talet fanns inget internet. Visste inget om växelsystem, däck- och hjul-modeller, kadens, träningsplanering, intervaller, energikakor och tidshets.
Bodde i Motala och en gång om året var det folkfest. Otto Liljedahl so
De första rundorna jag gjorde på 80-talet fanns inget internet. Visste inget om växelsystem, däck- och hjul-modeller, kadens, träningsplanering, intervaller, energikakor och tidshets.
Bodde i Motala och en gång om året var det folkfest. Otto Liljedahl so
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 09:16Kanske lite OT, men 2010 körde jag Vasaloppet med bara 7 mils skidåkning innan den säsongen. Tog nästan 11 timmar att fullföra och det gjorde ont! Samtidigt har jag aldrig varit med om såna mentala svängningar förut - både uppåt och neråt.
Jag har aldri
Kanske lite OT, men 2010 körde jag Vasaloppet med bara 7 mils skidåkning innan den säsongen. Tog nästan 11 timmar att fullföra och det gjorde ont! Samtidigt har jag aldrig varit med om såna mentala svängningar förut - både uppåt och neråt.
Jag har aldri
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 20:50..och här väntar man sig en fyndig kommentar från David P.. vad hände?
..och här väntar man sig en fyndig kommentar från David P.. vad hände?
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 22:10Han har kanske åkt på semester.. hmm nu blev jag nästan lite orolig 😛
Han har kanske åkt på semester.. hmm nu blev jag nästan lite orolig 😛