Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

Tillägg: på våren och sommaren finns det nybörjarträning, där fokus är klungteknik. Då blir farten därefter, väldigt låg. Så det finns träning för alla utan att dela in oss efter kön osv.

Det är väl där skillnaden ligger kanske, för på våra träningar är vi allt mellan 3 och 10 stycken på en runda. Då är vi ofta för få för att göra olika grupper och vi har inte tillräckligt många ledare heller så att vi kan göra olika fartgrupper.

Jag tror

Härlig intervju Malin !! Hoppas vi kör lägret nästa år oxå, då vill jag vara med (t+)

Husk og innvitera Bruuse. Han føler seg forbi-gått. ( el. Syklet)

Jag tror inte Bruse klarar inträdesprovet till Cyklande Tjejer, men han kan få vara ledare om vi har läger i hans område någon gång framöver;-)

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=128560

Det är rimligen samma sak på cykel som när man springer (eller åker skidor, jag minns någon tjej här som berättade om det rätt gräsliga i att bli närmast avhängd av sin skidamatör till pojkvän, trots at

Hälften av all cykelträning bör du ändå utföra ensam om det ska bli något.

Inga problem! Men det är kanske lite väl ensamt när det blir 90% och 100%, desutom blir det som sagt väldigt dåligt med träning på hur man hanterar trängseln på lopp ...

Men jag tycker lite det verkar som om cykelklubbar i viss mån skaffat sig samma pro

Man bör nog vara med på vinterträningen så man är i fas med andra i klubben.
Att komma i slutet av maj och vilja ha stillsamma fikapass kan ju vara svårt. Det är inte säkert att fika är prio ett just då.

Cyklande Tjejer är ett fantastiskt forum! Mycket trevlig stämning.

Jag känner igen problemet med att vara för långsam för att cykla med klubb. Det är nog ett vanligt problem i mindre städer, ja.