Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

Kör man med en klubb på vinterträningen så är det inget problem. Då lär man sig massor.

Meeen, då åker man ju skidor! Om det går.
Givetvis är det bra att vinterträna oavsett sport, gäller såklart även inom cykel som löpare, ja t o m fotbollsspelare.

Men då lär du dig väldigt lite om klungkörning och cykelträning.

De större städerna som Stockholm och Göteborg kan ha flera fartgrupper men det finns det sällan i småstäder.

Jag cyklar själv för det mesta för att jag inte har större lust att cykla på max större delen av rundan genom att försöka hänga med på cykelklubb

Många provar inte ens utan gnäller mest om det. I den klubb jag är med är alla välkomna. Och det finns inget i världen som säger att man inte kan starta sin egen klubb eller grupp med de som kör samma tempo som en själv.

Killar, jag tänker så här.. Det är såå roligt att cykla med mina cykelvänner här i Skellefteå, nästan bara män. Världens bästa killar! När jag har cyklat med dem har jag varit ensam dam, om inte dottern varit hemma då. Hon är väldigt grym på cykel, som k

Alltså, jag gick ju med i den där facebook-gruppen för några veckor sen, mest för att alla cyklande tjejkompisar är med. Men jag funderar faktiskt på att gå ur. Jag kan liksom inte relatera till den. :/

Jag skummar den mest, det kommer så mkt mest hela tiden.
Jag tror man missar en sak, även om man bara _tror_ att det ska vara på ett visst sätt, eller är rädd för det, t ex pga tidigare tråkiga erfarenheter, eller för att man hört skräckisar, så spelar d

Men får man inte ganska många trista svar när man ställer frågor här i cykelgruppen? Det gör i alla fall mig mindre sugen på att fråga här. Triathlongruppen är trevligare. Och CT-gruppen på Facebook är ju till och med modererad så där är det ju riktigt tr

Ser gärna fler tjejer i cykelsadeln så tycker det är ett bra initiativ