Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

Har lärt mig mycket genom face-book gruppen Cyklande Tjejer. Det är som med allt annat man hakar på där det berör en. Den är väldigt bejakande och peppande gruppen. Känner ingen där sedan förut, så det är inte för någon inbördes beundran. "Jante" är defin

säger som en känd tidning, som fick enormt mycket klagomål på att de skrev för mycket om kvinnor (bla om politik och om sport). När de undersökte det hela så handlade 10-15% av artiklarna om kvinnor (resten om män).
Resultatet blev att de körde ännu fler

Men det blev väl ganska rörigt på V(ingel)R(undan)?

Den slutna gruppen där "Alla ska känna sig välkomna".......
David: 🙂
Ibland ska det vara så himla jämlikt, men när det kommer till sponsring och att synas då är det ok att särbehandlas. Ja, jag tillhör det könet....

Jag förstår inte kopplingen till Vätternrundan och sponsring? Nu är det inte "Cyklande tjejer" ni pratar om antar jag?

Och jag antar att ni inte lyssnat på inslaget?

Min förhoppning med att driva på detta lite i lokal media är ju att i slutändan få mer folk till klubbarna. Oavsett kön... Så att vi tillsammans kan hjälpas åt och skapa jämna grupper. Bli fler ledare. Få möjlighet att starta barngrupper och nybörjargrupp

Jag tycker det är ett utmärkt initiativ som inkörsport Malin 🙂 Inte konstigare än att de lokala ridklubbarna här har riddar/cowboygrupper för enbart småkillar för att locka fler av det manliga könet till ridsporten. Och jag har inte hört några kvinnliga

---
Jag förstår inte varför man ska gå i försvar bara för att man för en gångs skull gör något för bara tjejer?
---

Det ska du inte heller. Det räcker gott och väl med din kommentar i intervjun:

"Det är kul ..."

Hoppas ni får fint väder är kul!

Ni måste vara med i ganska tråkiga cykelklubbar om ni inte hittar någon som tar hand om er.

Du har fortfarande inte lyssnat på inslaget märker jag David.