Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

Det är just bristen på nivåer på träningspassen som är problemet för många tjejer och som man kan åtgärda delvis i alla fall genom att hitta andra jämnstarka genom cyklande tjejer.

I många småstäder finns det bara en nivå, vilket oftast ligger någonstans

I min närhet finns bara en klubb David. Och i den klubben finns det tre pass som jag kan gå på. De tiderna är till "för alla". Där gäller "alla ska med"... Och hur kul är det för dom som snittar 35 km/h att träna med klubben när jag är med...

Vem får ut

Som sagt, du får nog rannsaka dina fördomar.

Du är så klok Malin!
Men svårt att vara och tänka generellt om förutsättningarna är olika..

Du har rätt Niklas. Det blir tydligt här att vi har helt olika bakgrund som vi utgår från när vi diskuterar.

Vilka fördomar ska jag rannsaka David? Hjälp mig förstå...

Läs igenom det du skriver om mig, män och hur saker o ting fungerar vanligtvis så har du ganska mycket att fundera på.
Du har uppenbart inte fått lära dig att sitta på rulle och då är det ju betydligt svårare att lära sig, av män eller kvinnor.

Du kan titta på lagtempot nu på ES1 och tror du att dom är precis jämna i lagen?

Du får förtydliga ännu mer. Jag skulle inte vilja säga att jag tror illa om varken dig eller män i stort, men jag kanske har uttryckt mig klumpigt någonstans, eller behöver omvärdera mina tankar. Hjälp mig gärna med att visa vad du syftar på.

Jag håller

>Det blir lättare om vi blir fler cyklister som inte snittar 30 km/h som kan bilda en egen grupp.

>Du tränar 4 ggr i veckan med en klubb och varje gång är jag med och du får hålla dig i min hastighet bara för att vi har "fart efter kamrat".

>Och jag a

Jag har aldrig kört i någon klubb som inte har kunnat lösa problemet med olika nivå på deltagarna. Det gäller bara att någon säger till och vågar ta den diskussionen.

Det är ju det som är unikt med cykelsporten att man kan träna tillsammans oavsett nivå