Quote from Lotta W on 12 March 2008, 08:03Om man har en sadelväska kan man låta bra-att-ha-sakerna sitta kvar på cykeln mellan turerna och slipper plocka med det varje gång...
... men vad vet jag: jag är ju ingen "riktig" cyklist 😉
Om man har en sadelväska kan man låta bra-att-ha-sakerna sitta kvar på cykeln mellan turerna och slipper plocka med det varje gång...
... men vad vet jag: jag är ju ingen "riktig" cyklist 😉
Quote from Elias Engqvist on 12 March 2008, 08:06Jag håller med föregående Christer. Varför skulle man INTE ha sadelväska? Jag tycker det är praktiskt. Var har man annars käket som man vill proppa i sig medan man cyklar?
Jag håller med föregående Christer. Varför skulle man INTE ha sadelväska? Jag tycker det är praktiskt. Var har man annars käket som man vill proppa i sig medan man cyklar?
Quote from Lena O on 12 March 2008, 08:08i fickan Christer ... i fickan ... men vad vet jag ... har bara avklarat 18 VätternRundan (bl.a) utan sadelväska ... jag kanske ändra mig i år 😉
i fickan Christer ... i fickan ... men vad vet jag ... har bara avklarat 18 VätternRundan (bl.a) utan sadelväska ... jag kanske ändra mig i år 😉
Quote from Elias Engqvist on 12 March 2008, 08:11Fickan? Jag har 3 fickor på mina tröjor. Om dom är fulla av verktyg skulle jag tycka det var besvärligt att knöla ner bananer, bars mm där också. Jag är inte alls lika tuff som du, har bara kört 2,5 VR + en IM men jag vet hur bra det är med sadelväska!
Fickan? Jag har 3 fickor på mina tröjor. Om dom är fulla av verktyg skulle jag tycka det var besvärligt att knöla ner bananer, bars mm där också. Jag är inte alls lika tuff som du, har bara kört 2,5 VR + en IM men jag vet hur bra det är med sadelväska!
Quote from Lotta W on 12 March 2008, 08:13Gary, på lopp håller jag med om att man minskar på sadelväskan: har bara en minimal med det allra nödvändigaste då. "Godis" har jag i en "slang"-väska på övre ramröret. Å a s kör jag mest triathlon och då vill man plocka så lite som möjligt vid växlingarn
Gary, på lopp håller jag med om att man minskar på sadelväskan: har bara en minimal med det allra nödvändigaste då. "Godis" har jag i en "slang"-väska på övre ramröret. Å a s kör jag mest triathlon och då vill man plocka så lite som möjligt vid växlingarn
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 08:19Genom att ha grejorna på cykeln så sänkar man tyngdpunkten på piloten och fordonet.
Annars kan man ha flaskorna i fickorna också så slipper man de tunga flaskställen och sparar minst fem sekunder på VR om man inte sitter på hjul utan spårar själv.
Genom att ha grejorna på cykeln så sänkar man tyngdpunkten på piloten och fordonet.
Annars kan man ha flaskorna i fickorna också så slipper man de tunga flaskställen och sparar minst fem sekunder på VR om man inte sitter på hjul utan spårar själv.
Quote from Anders Wallerstedt on 12 March 2008, 08:21Sadelväska är smidigt, "stor" på träningscykeln, liten på tävlingscykeln.
Däremot klarar man sig bra utan, iaf på tävling, har kört flera vr utan.
Nackdel/Fördel, utan väska
- trångt i fickorna
- plocka i och ur varje gång
+ något mindre luftmotstånd
Sadelväska är smidigt, "stor" på träningscykeln, liten på tävlingscykeln.
Däremot klarar man sig bra utan, iaf på tävling, har kört flera vr utan.
Nackdel/Fördel, utan väska
- trångt i fickorna
- plocka i och ur varje gång
+ något mindre luftmotstånd
Quote from Lena O on 12 March 2008, 08:33Christer. Fulla med verktyg??? jag har en ficka med verktyg och slangar.
en till mobilen och en till pumpen och handskarna (åka alltit utan handska i början)
Hur många verktyg har du med dig på en runda?? (#)
Christer. Fulla med verktyg??? jag har en ficka med verktyg och slangar.
en till mobilen och en till pumpen och handskarna (åka alltit utan handska i början)
Hur många verktyg har du med dig på en runda?? (#)
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 08:39Jag brukar bli hungrig.
Jag brukar bli hungrig.
Quote from Funbeat user on 12 March 2008, 10:18Jag kör med skidåkarvätskebälte på ryggen, 0.8 liter vätska plus en tillräcklig ficka för slang+mat+plånbok+verktyg!
Kanske inte för proffsen men funkar fint för mig!
Jag kör med skidåkarvätskebälte på ryggen, 0.8 liter vätska plus en tillräcklig ficka för slang+mat+plånbok+verktyg!
Kanske inte för proffsen men funkar fint för mig!