Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling i Lerum
You need to log in to create posts and topics.

Jag är fortfarande mest intresserad av nackdelar med väskan!
Jonas listade (om jag vänder på det):
1) Något mer luftmotstånd
2) Sakerna finns inte där varje gång

Mina kommentarer:
1) Jag säger som David: man tjänar säkert 5 sekunder på VR - dvs en gan

Det där med sadelväskans icke vara är väl en sanning med modifikation. I min har jag slang och däckavtagare. Den är superslimmad. Sen har jag "läppstiftet" i cykeltröjan. Jag hatar att se ut som en trepucklad kamel...

(alltså läppstiftet är en carbonpum

Känns som en väska med plats för slang, pump, verktyg är det som den ambitiöse nybörjaren bör ha. Ska man satsa mer och det gäller mer än ära eller vanära får man nog fundera på att raka benen... och ha servicebil. Maten är väl bars och de tar inte så myc

Maten är för mig mazariner, bananer och torkad frukt(aprikoser, russin, ananas) och definitivt inte några bars förutom snickers!

Vissa bars har en tendens att smälta i ryggfickan. Vissa löser det genom att tejpa fast dem utan papper med maskeringstejp på ramen. Jag har aldrig testat det själv.

AM med väska: Det finns "Powersbar"sväska att fästa på ramen som man kan ha sina Powerbars i.

Sadelväska tycker definitivt att man ska ha. Jag har en på varje cykel med passande slangar och verktyg. Då slipper man fundera på vad som ska tas med på rundan.

En ramväska är smidig för att lägga energikakor o.dyl.

När jag var i Italien såg jag en kille vars slang åkte ur saddelväskan och in i bakhjulet.
Jag ser varken för eller nackdelen med at ha en, jag behöver inte en bara.
Jag använder fickorna i tröjan.

Den grabben måste vara ett klantarsle Gary. För visst är risken/chansen exakt lika stor (om inte större) att en slag letar sig ut ur ryggfickan och hamnar i bakhjulet? Låter som en freak accident...

"AM med väska: Det finns "Powersbar"sväska att fästa på ramen som man kan ha sina Powerbars i."

Står det inte Chanel eller Gucci på vill jag inte ha den! Eller så har jag bars som inte smälter bort i ryggfickan.

//AM Nädevadevärsta aka Medväska