Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling i midsommar
You need to log in to create posts and topics.

Här är en bra väg att köra enköping västerås. Inte ngn trafik att prata om och bra asfalt nästan hela vägen.

Jag tror det var exakt så här jag cyklade. Fick ta en omväg mellan Kärsta och Tortuna pga stenkrossväg, så det blev via Orresta istället. Lik f******** var det stenkross igen de två sista kilometrarna innan Tillberga, så där fick jag promenera med cykeln.

Jag undrar bara om vägen mellan Kärsta och Tortuna som ni bägge, Jan och Per, har ritat upp? Där kunde jag inte ta mig fram pga väg totalt täckt med stenkross.

Jag tog mig fram, men det var inte roligt. Ena sträckan var inte så lång. Men den andra var ju hur lång som helst.

Tråkigt det där med stenkrosset. Jag ska också köra Enköping-Västerås om ett par veckor. Det lutar åt att jag tar E18 "som vanligt". Man får trängas med bilarna när man ska över Sagån (tack för det Vägverket :@), men jag har överlevt varje gång hittills..

Jan Ohlsons väg ser ju inte så dum ut förresten. Jag tror jag provar den.

midsommaren har redan varit ju :9

Gunnar. Vägen ser bra ut men är det inte. Det är minst 5 kanske 7,8 km hyvlad väg med ren stenkross. Inte kul men det gick att cykla med racer, fast väldigt sakta.

OK, Jans info kanske inte är så färsk. Tommy Nordin tipsade om en övergång över Sagån en liten bit norr om E18. Kanske ska titta på den i stället.

Den är inte purfärsk. Var ca 1,5 månader sen jag var där sist så...

En annan variant som kanske är lite längre....