Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklister gillar tydligen inte at …
You need to log in to create posts and topics.

Anders: Jag kör aldrig om några andra så det är inget problem. 😉

Elin, tänk då på mig som får hålla på och göra bakåtcirklar hela jäkla tiden. Det är ett problem. Annat problem är att jag alltid överdriver och hittar på, fast det gäller inte bara cykling...

Min erfarenhet är att män cirka 30-55 år nästan alltid hälsar om de inte är en del av en klunga på tre eller fler cyklister. Yngre män hälsar aldrig. Kvinnor hälsar aldrig. Jag kör landsvägscykel. De som kör mtb eller hybrid hälsar inte på mig och inte ja

Jag hejar bara på dom jag tycker förtjänar att bli hejade på.

Jag lider för de i HA hälsar aldrig.

Det tycks även vara lite region-baserat.
De gångerna jag hälsar på min far och cyklar med honom och/eller min bror runt Falköping så är det väldigt få som hälsar tillbaka. Kommer man kring Skara (ca 3 mil mellan Falköping och Skara) så hälsar varenda en s

Japp, ser de ut att bedriva träning så morsar jag. Det strålar "cyklist" i personens aura liksom! 😉

Kan det var så att motionscyklister generellt är lite mera ensamvargar än befolkningen i snitt? Att inte vinka, kan vara ett tecken på att man är nöjd i sin ensamhet, och har inget behov av social kommunikation just då. Jag försöker se det så, i stället f

Här i Gbg-regionen tycker jag att dom flesta verkar vinka till men så e vi ju bara "goa gubbar" här... 😉

Där jag bor hälsar landsvägscyklisterna i princip alltid på varandra, och det tycker jag är jättetrevligt. Jag är ganska ny på cykling, men har joggat länge, och numera hälsar löpare/joggare mycket sällan på varandra. (Bara om det är busväder.) Så jag tyc