Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklister som styrketränar?
You need to log in to create posts and topics.

Vi kan läsa om folkmord som begåtts men väldigt sällan om de som pågår.

Och det som hände i Jugoslavien var inte just ett krig mellan integrerade stater?

Och EU hindrar effektivt AlQuaida att tex radera Stockholm från kartan med Iranska kärnvapen?

Jag är inte rädd för att Norge skall invadera Sverige det närmaste året (det

Terroristattacker varken kan eller ska försvaret förhindra. Det är det civila samhällets myndigheter som håller på med.

Tyvarr inte helt sant Rasmus, forsvarsmakten vill ha terroristbekampning pa sin agenda - om det ar pa grund av att de anser att militar makt ar basta motmedlet eller som existensberattigande for egen verksamhet ma vara osagt.

Va roligt det blev med cykeldebatten 🙂

Undrar om cyklister som styrketränar eller de som inte styrketränar försvarar landet bäst, eller flyr snabbast.

Alltid kul med kapningar??? Om man vill ha svar pa en fraga bor man undvika tradar med manga inlagg!!!!

Hej Kalle.

"Hur länge står svenska armén emot om ryssarna vill ta över sverige? "

Svaret är inte helt lätt att sia om, men det är länge. Och tydligen bedömde Ryssland att det var så pass länge att dom har avstått att anfalla Sverige på ett par hundra år

Fyra timmar träning o försvaret är nedlagt?
Jag får nog lägga mina ambitioner på solstollarna nu.

Eftersom jag inte trillade av höskrindan utanför valvet på K1 3/11-80 så var det med stora ögon man såg hur otroligt ineffektivt och dyrt försvaret var då.

Fler generaler än väring. Sen går nog alla åsikter både att styrkas och motbevisas när man tittar på den brokiga organisationen FM.