Quote from Guest on 21 May 2011, 14:49I allt det negativa som skrivs om cyklister och i stort sett vår bannlysning från trafiken så var detta lite intressant läsning.
http://www.skanskan.se/article/20110520/ESLOV/705209799/1005/-/bilister-far-samsas-om-ett-korfalt
... skall bli intressant o
I allt det negativa som skrivs om cyklister och i stort sett vår bannlysning från trafiken så var detta lite intressant läsning.
http://www.skanskan.se/article/20110520/ESLOV/705209799/1005/-/bilister-far-samsas-om-ett-korfalt
... skall bli intressant o
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 14:59Är det någon större skillnad att bli nedkörd i 60 km/h mot i 70 km/h?
Är det någon större skillnad att bli nedkörd i 60 km/h mot i 70 km/h?
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 16:22Jag kunde inte låta bli att lämna en kommentar till den artikeln. Gillade inte kommentaren från bilisten som tycker att bilister äger vägarna pga att de betalar skatt.
Jag kunde inte låta bli att lämna en kommentar till den artikeln. Gillade inte kommentaren från bilisten som tycker att bilister äger vägarna pga att de betalar skatt.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 16:26Det är en vanlig inställning, att de betalar skatt och har ensamrätt till vägarna.
Det är en vanlig inställning, att de betalar skatt och har ensamrätt till vägarna.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 16:33Det skulle inte förvåna mig om frekvensen med vilken en person säger "jag betalar skatt och skall därför..." är omvänt proportionellt mot den faktiska mängden skatt man betalar/har betalt.
Det skulle inte förvåna mig om frekvensen med vilken en person säger "jag betalar skatt och skall därför..." är omvänt proportionellt mot den faktiska mängden skatt man betalar/har betalt.
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2011, 16:46Och den summa skatt de betalar, täcker den verkligen upp kostnaden för vägbygget, underhållet, reparationer, skador på folk och egendom, miljökostnaden för koldioxidutsläppen och damslitaget från vägarna?
Tror inte det. Vi är alla med och betalar. Både m
Och den summa skatt de betalar, täcker den verkligen upp kostnaden för vägbygget, underhållet, reparationer, skador på folk och egendom, miljökostnaden för koldioxidutsläppen och damslitaget från vägarna?
Tror inte det. Vi är alla med och betalar. Både m
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:06Precis! Ta då alla som skadas och behöver en intensivvårdsplats, har för mig att på sjukhuset i Malmö kostar en intensivvårdsplats ca 30-35000kr/dygn. Skulle man behöva opereras (vilket inte är ovanligt efter en trafikolycka) kan man spä på ännu mer penga
Precis! Ta då alla som skadas och behöver en intensivvårdsplats, har för mig att på sjukhuset i Malmö kostar en intensivvårdsplats ca 30-35000kr/dygn. Skulle man behöva opereras (vilket inte är ovanligt efter en trafikolycka) kan man spä på ännu mer penga
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2011, 19:11Glöm inte att ambulans, polis och eventuell ambulanshelikopter ska ut. Vad kostar sånt? Sånt går ju inte på vägskatten, utan stat-, kommunal och landstingsskatten. Vilket vi alla betalar.
Glöm inte att ambulans, polis och eventuell ambulanshelikopter ska ut. Vad kostar sånt? Sånt går ju inte på vägskatten, utan stat-, kommunal och landstingsskatten. Vilket vi alla betalar.
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:28Bruse, håller helt med.
Kommer ihåg en diskussion jag hade med en person som kalla sig själv för bilist, han hade som argument att han minsann betalade "hur mycket skatt som helst" för att äga sin bil och tyckte då att han hade företrädes rätt på vägen. B
Bruse, håller helt med.
Kommer ihåg en diskussion jag hade med en person som kalla sig själv för bilist, han hade som argument att han minsann betalade "hur mycket skatt som helst" för att äga sin bil och tyckte då att han hade företrädes rätt på vägen. B
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 19:30Nu var det i nättidningens debattforum som det skulle skrivas i.
Nu var det i nättidningens debattforum som det skulle skrivas i.