Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklisterna ska prioriteras
You need to log in to create posts and topics.

"De flesta bilresor är under 3 km enligt undersökningar. Ett perfekt gång- eller cykelavstånd."

hmm, är det så?

Vi som sportfånar (med glimten i ögat) kan inte mästra folk och tycka att alla ska leva som vi gör. Man behöver bekväma, komfortabla transportsätt, precis som en bil idag för folk i allmänhet tror jag.

Det varierar nog med ort. Jag tycker det cyklas påfallande mycket här i Linköping. Många barn åker cykelkärra eller barnsits till dagis, varje dag, långt in på hösten. & det cyklas till arbetsplatserna, iaf sommartid.
Många rättar in sig enligt bilen/bus

Cyklande lönar sig på fler sätt. Cyklar tar mindre plats. Det stora flygföretaget i Seattle kom fram till att det inte ryms hur många bilar utanför som helst, personalen ägnade onödig tid åt att cirkla runt och leta parkeringsplats på en parkeringsplats s

Det har helt klart skett en förslappning. När min farsa växte upp var det normalt för lågstadieelever att gå 5 km till skolan ute på landet.

I dag räknas 5 km som en rimlig distans att cykla för en vuxen..

4 mil enkel väg på en vanlig cykel låter rätt t

http://www.jm-yetong.com/en/products.asp?id=602

Elfordon för stadstrafik borde vara en given hit. Kolla här vad lite cyklar och föreställ er hur luften blir.

Nog för att jag tror att klimathotet är trams, men miljön måste man värna om.

@Hasse: Utmärkt som taxi kan jag tänka mig, men för tung och långsam för att användas som dagligt pendlarfordon.

En hybrid registrerad som EU-moppe så elmotorn kan hjälpa till upp till 45 km/t är vad jag skulle vilja ha (H)

I Malmö är 38% av alla bilresor mindre än 5km. Varierar säkert mellan orterna.

Varför är det "vettigt" med en bil för +100´ men inte en cykel för 10´?