Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:29@B Hahn: Jag håller med dig helt och hållet i dina exempel med fotgängarövergångar. Svenska övergångsfält är inte placerade utifrån den nya lagen och det har blivit tokigt på många ställen tycker jag.
Däremot är det inte mycket motordriven vägtrafik jag
@B Hahn: Jag håller med dig helt och hållet i dina exempel med fotgängarövergångar. Svenska övergångsfält är inte placerade utifrån den nya lagen och det har blivit tokigt på många ställen tycker jag.
Däremot är det inte mycket motordriven vägtrafik jag
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:40Problemet för cyklister blir än mera uppenbar när du tar upp övergångsställena. Vanligtvis är dessa också kombinerade cykelstråk. I fallet med vänstersvängande bilar så har dessa skyldighet att väja, inte bara för gående utan även cyklister eftersom de ko
Problemet för cyklister blir än mera uppenbar när du tar upp övergångsställena. Vanligtvis är dessa också kombinerade cykelstråk. I fallet med vänstersvängande bilar så har dessa skyldighet att väja, inte bara för gående utan även cyklister eftersom de ko
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:40B Hahn jag förbannar inte all motortrafik. Bara den meningslösa. Precis som David skrev "Tänk vad många som förpestar miljön med sina resor som är kortare än en mil."
När man då försöker ändra på saker som i fallet med denna väg så tycker jag det är bra.
B Hahn jag förbannar inte all motortrafik. Bara den meningslösa. Precis som David skrev "Tänk vad många som förpestar miljön med sina resor som är kortare än en mil."
När man då försöker ändra på saker som i fallet med denna väg så tycker jag det är bra.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 20:23Alla åtgärder som invaggar en i tron att man inte behöver se sig för ökar risken för olyckor. Det gäller såväl övergånggställen som trafikljus.
Alla åtgärder som invaggar en i tron att man inte behöver se sig för ökar risken för olyckor. Det gäller såväl övergånggställen som trafikljus.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:35"företrädesrätt" finns inte.
"företrädesrätt" finns inte.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:43Ojdå, mycket genomtänkta synpunkter. Bra där..
Skulle vara intressant att se hur mycket biltrafik som är onödig egentligen. Sedan beror det ju på vad man menar med onödig. Man kan väl knappast kräva att gemene man ska cykla till dagis och ungar och vidar
Ojdå, mycket genomtänkta synpunkter. Bra där..
Skulle vara intressant att se hur mycket biltrafik som är onödig egentligen. Sedan beror det ju på vad man menar med onödig. Man kan väl knappast kräva att gemene man ska cykla till dagis och ungar och vidar
Quote from Rasmus Olsson on 22 May 2011, 21:46De flesta bilresor är under 3 km enligt undersökningar. Ett perfekt gång- eller cykelavstånd.
De flesta bilresor är under 3 km enligt undersökningar. Ett perfekt gång- eller cykelavstånd.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 21:46Varför inte?
Varför inte?
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 07:11Jag har bara 7.5 km till jobbet. När jag cyklar så gör jag det med cykelkärra bakom där lilltjejen får sitt hem från dagis. Det funkar när man har ett max två små barn kanske.
Men det ska erkännas att det är jobbigt och att jag inte orkar göra det varje d
Jag har bara 7.5 km till jobbet. När jag cyklar så gör jag det med cykelkärra bakom där lilltjejen får sitt hem från dagis. Det funkar när man har ett max två små barn kanske.
Men det ska erkännas att det är jobbigt och att jag inte orkar göra det varje d
Quote from ellen olsson on 23 May 2011, 07:45Klart att det går. Vi är bortklemade och förslappade.
Den här killen och hans syster blev skjutsade till och från skolan när de var små. De bodde i Pyrenéerna så mamman hade ett antal hundra höjdmeter att beta av varje dag...
http://www.kilianjornet.cat/
Klart att det går. Vi är bortklemade och förslappade.
Den här killen och hans syster blev skjutsade till och från skolan när de var små. De bodde i Pyrenéerna så mamman hade ett antal hundra höjdmeter att beta av varje dag...
http://www.kilianjornet.cat/