Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 22:40Jag betalade moms för min cykel och alla tillbehör, är inte momsen en slags engångsskatt?
Jag betalade moms för min cykel och alla tillbehör, är inte momsen en slags engångsskatt?
Quote from Mikaela Lexén on 21 May 2011, 22:58Jag betalar skatt för 4 bilar.
Har jag då inte rätt att använda vägen när jag cyklar?
Jag betalar skatt för 4 bilar.
Har jag då inte rätt att använda vägen när jag cyklar?
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 01:25men det är svårt att ställa cyklister mot motortrafik. Även om många nöjeskör med bilen så är motortrafik en väsentlig del av hela samhällets infrastruktur och logistik. Utan den skulle det inte finnas mat i affären och definitivt inga cyklar att köpa. Oc
men det är svårt att ställa cyklister mot motortrafik. Även om många nöjeskör med bilen så är motortrafik en väsentlig del av hela samhällets infrastruktur och logistik. Utan den skulle det inte finnas mat i affären och definitivt inga cyklar att köpa. Oc
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 06:34Det är ju knappast E22 som kommer att konverteras till cykelväg. Det kan finnas flera skäl till att man väljer just denna. Kanske är det så att man vill att tyngre trafik skall välja en alternativ väg just genom att göra den "besvärligare" eller så är det
Det är ju knappast E22 som kommer att konverteras till cykelväg. Det kan finnas flera skäl till att man väljer just denna. Kanske är det så att man vill att tyngre trafik skall välja en alternativ väg just genom att göra den "besvärligare" eller så är det
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 06:52B Hahn "Personligen tror jag att alla konstruktioner som bygger på att motortrafik ska stanna eller lämna företräde åt allt och alla baserat på någon grön politisk ideologi, undantagslöst kommer att öka antalet olyckor och försämra miljön. "
Hur tänker d
B Hahn "Personligen tror jag att alla konstruktioner som bygger på att motortrafik ska stanna eller lämna företräde åt allt och alla baserat på någon grön politisk ideologi, undantagslöst kommer att öka antalet olyckor och försämra miljön. "
Hur tänker d
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 10:21Vet inte om detta är rätt tråd men lägger en länk här.
http://m.db.no/2011/05/21/nyheter/innenriks/trafikk/16613625/?www=1
Vet inte om detta är rätt tråd men lägger en länk här.
http://m.db.no/2011/05/21/nyheter/innenriks/trafikk/16613625/?www=1
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 10:55Största felet är väl att folk har så f_rbannat bråttom till ingenting.
Största felet är väl att folk har så f_rbannat bråttom till ingenting.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 11:08Nu är det väl så att alla transporter börjar och slutar med en promenad i trafiken, utom i de enstaka fall där hus har parkering i källaren, vilket långt ifrån alla har.
Tyvärr är det ju ofta så att man nte ens kan gå säker från parkeringsplatserna eller
Nu är det väl så att alla transporter börjar och slutar med en promenad i trafiken, utom i de enstaka fall där hus har parkering i källaren, vilket långt ifrån alla har.
Tyvärr är det ju ofta så att man nte ens kan gå säker från parkeringsplatserna eller
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 16:25Tord, visst har du rätt i att man måste styra trafik runt tätbebyggelse och även av andra anledningar. Du har naturligtvis rätt. Kanske var en lysande idé med just den här vägen. Absolut.
Men jag ifrågasätter det genomtänkta när man ställer all motortraf
Tord, visst har du rätt i att man måste styra trafik runt tätbebyggelse och även av andra anledningar. Du har naturligtvis rätt. Kanske var en lysande idé med just den här vägen. Absolut.
Men jag ifrågasätter det genomtänkta när man ställer all motortraf
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 16:28Tänk vad många som förpestar miljön med sina resor som är kortare än en mil.
Tänk vad många som förpestar miljön med sina resor som är kortare än en mil.