Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSpring för livetDå är vi igång!
You need to log in to create posts and topics.

Måste kolla om det finns fria vikter, jag såg mest maskiner. Loppet i fjällen Hans, var det halvmara eller hel?

Det är en helmara, 4,3 km, med 1700 m stigning totalt, ottfjället, vålådalen och några andra toppar ska korsas. Det kommer bli jobbigt men vackert och roligt, en utmaning som jag kommer leva länge på om jag klara det. Ska till Bergsjö på fredag, tänkte sp

En mara är en tuff sträcka, i fjällmiljö en makalöst tuff sträcka, men det som tilltalar mig med terräng är att det blir andra egenskaper än asfaltsanpassning. Jag drömmer om liknande bravader, men jag inväntar ditt resultat Hans. För att få tillägga om s

Ja, det kommer bli tufft, en bekants bekant springer ultramaror på 8 mil bla., han tyckte att Vertexbanan var jobbigare än 8 mil platt löpning. Det avskräcker lite, men nu är jag peppad för detta. Helgen efter ska jag och Helena springa Midnattsloppet - o

Ja, jag har också märkt att de betonar styrketräning, men de flesta löpare har inte gjort 150-200 kg i knäböj helller, och jag tror att det stimuleras fel fibrer för sådana som oss, dvs muskleran tror att det är dags att börja lyfta tungt igen. Sedan när

Hej
Har följt er diskussion och sitter och funderar lite på det här med maraton i fjällen. Ett tag var jag lite sugen att hänga på dig Hans men det känns inte som ett lopp jag ska börja med. Man ska nog inte bara vara en glad amatör om man springer upp oc

Nu drar jag till fjällen, för skidåkning och kanske löpning! Vi höres!

Hallå Ulf
Jag är liksom du en glad amatör. Jag tror det går bra om man lägger in lite långpass de sista månaderna, gärna ett varje vecka. Sedan tänker inte jag satsa på en bra tid utan hålla mig i lugn rörelse hela tiden. När det är mkt uppför går jag, på

Det är inte så att jag inte är sugen men tror ändå att 42 km är lite magstarkt för mig. Kände mig riktigt trött i kroppen efter 17 km rundan idag men vet inte riktigt vad det beror på. Attans om jag blir förkyld igen.

Ja nu känns det lite olustigt när mitt knä känns vi längre distanser. Men jag tror inte sträckan 42km är för lång, det blir mastigt, men saker är inte kul om man inte gör det ordentligt. 17km är en bra distans, du är på god väg. 🙂

/H