Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDå blir det till att välja...
You need to log in to create posts and topics.

Tack för input Peter. Jag känner att jag inte är beredd att släppa dämpade skor (än?), de känns som en förutsättning för att jag öht ska orka springa. Går och står mkt under arbetsveckan, och leder en hel del pass på hårda golv. Benen är därför stumma och

Om DS Trainer är "utan dämpning", då undrar jag verkligen hur ett par dämpade Asics känns. Nog för att jag är skolad i en "vill man vara fin får man lida piiin"-skola med många tunna sk ballerinaskor och vinterkängor utan dämpning, men ÄR det verkligen så

DS Trainer är en väldämpad sko med pronationsstöd. Sen att det finns skor med mer dämpning är en annan femma.

Susnne, klart som korvspad att Du ska behålla båda paren? 🙂

Den ena skon utesluter ju inte den andra, och vem är den som ska bedöma vad som är bra för Dina fötter om inte Du själv? Den Du behöver motivera det beslutet för är enkom Dig själv.

Jag är sj

Åh, vad ni är bra för min plånbok, garderob etc! 😉 (ingen fara; råd kan jag ta mig, och plats går att göra) MEN, behöver jag verkligen två par skor på min ringa nivå? Det känns svårmotiverat ( inför mig själv).
Tänker, det är ju inte så stor skillnad på

Själv har jag 3 par skor som jag nu springer mycket i. Ett par som jag mest använder för distans, ett ytterligare par som jag kör mina långpass i, samt ett par som jag kör snabbpass i. Jag kan på så vis springa fler mil i mina äldsta skor utan att öka ris

Mackan: Äsch, då kikade jag fel på Asics hemsida då. Var säkert någon annan modell som jag menade. *rodna*
Men de räknar inte DS-skon till Cushioned-familjen på hemsidan i alla fall.

Nej det gör dom inte Jessie men är man inte för tung så är det bra dämpning i den.

Jag satt och läste på wiggle funderade på vad som kunde vara nästa steg i skoväg, lättare än mina DS trainer. Där står DS trainer listade som racerskor och inte lämpliga för den som inte klarar en halvmara under 1:30 ... hoppsan. Inte för att jag sprungit

Om jag fattat rätt är den nya DS trainern inte lika stabil som tidigare modeller (mindre som stöder häl-partiet i sidled).
Den modell som mest liknar tidigare DS trainer är deras Skyspeed.