Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDäck på en ny cykel!
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag är en nybörjare när det gäller racercyklar så jag har en fråga, för ett par veckor sedan så köpte jag en Scott CR1 COMP som jag är mycket nöjd med. I veckan så skulle jag pumpa däcken då visade det sig att framdäcket var original Continetal Sport

Inget av däcken är särskilt bra, försök att byta dem till bättre däck.

hutchinton däcken satt org på min cr1 pro! pumpade dom i 7 bar och båda däcken blev bubbliga och sprack! kör nu på gp4000s

Jag kapar tråden lite.

Håkan, jag vill minnas att du har länkat till artiklar om däck förut och du kanske kan ge vägledning här.

Ska köra VR och har en Merida Road Ride 903 med originaldäck/hjul. Kan man vänta sig någon anmärkningsvärd förbättring om m

punkaskydd och känslan!

jag körde på conti ultra sport i våras och bytte till gp4000s och tycker skilnaden är stor!

Punkaskyddet kan vara rätt bra på orginaldäck också t.ex. cyklat på mina orginaldäck sedan 2006 utan en enda punktering, har aldrig bytt slang heller. Då har det ändå blivit en del mil på relativt dålig väg. Känner dock att det är dags för att byta och tä

glöm inte "S" ....

Jag frågade Janne på racerdepån om byte från Continental Ultra Sport till Continental GP4000S, och svaret jag fick var att däcken riskerade att bli "för fina" för de hjul jag hade (Shimano R500).

Vet inte hur jag ska tolka det, om han var ärlig och sa a

500 är inga höjdare precis.

Frågan var dock om ett par andra däck skulle göra någon skillnad på dessa hjul.