Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDäck på en ny cykel!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nästan inte tränat några fartträningar i år utan mest distans. Men kör jag solo så kan jag säkert hålla drygt 35 i några mil.

Det var inte min mening att förminska din träning eller dina resultat så som du gjorde med min. Jag blev dock överraskad att få tillbaka en sådan kommentar på min sakliga kommentar. Har för övrigt köpt och bytt till ett par gp4000s nu. Då kanske jag får b

Eftersom jag inte tävlar har jag inga resultat. En glad motionär som gärna kör vättern. Va inte heller min mening att låta spydig lite högre upp.

Skönt o se att ni är sams.
Min egen erfarenhet (och delvis det jag läste in i Kalles kommentar) är att ju mer man cyklar och därmed använder, desto bättre blir man på att bedöma skillnader i utrustning.
Alltså, någon som använder samma däck i 4 år har cyk

Håkan C skrev: "Och om du väger >60-65kg bör du dessutom välja 25mm däck istf 23mm, tyvärr finns GP4000S endast som 23mm.
Men GP4000 (utan S) i svart skall i praktiken vara likvärdigt (förutom bredden)"

Ursäkta novisens följdfråga, går det att sätta 23mm

Du behöver inte byta hjul.

Jag väger knappt 90 kg och 23mm däck (GP4000s) fungerar klockrent. Jag funderade på 25mm, men då måste man beställa dem. Det är inget racerbutikerna har på lager (vanligtvis, häromkring, iallafall).

Jag beställde 25mm (Gatorskin, glömmer beteckningen) oc

Daniel:
Bara för att du inte KÄNNER ngn skillnad behöver det inte betyda att det inte ÄR någon skillnad.
Med 25mm däcken bör du dessutom ha NÅT lägre tryck för att utnyttja fördelarna med dem fullt ut.
Vilket tryck använde du? Det hårdast pumpade 23mm däc

Om du säger så.

på tal om däck!! jag hörde att folk släpper ut luft när dem inte kör på ett par dagar( typ 4-5) för att sedan pumpa upp dem innan passet...
stämmer det, eller är det överdrivet försiktighets åtgärd!!??