Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDäck
You need to log in to create posts and topics.

Det ligger inte så många fästkanter till dubbar på cykelbanorna.

Kalle: Jag förstår inte varför du ska byta däck det första du gör. Slit ut däcken du "fick på köpet" alternativt köp "fina" däck att använda till de motionslopp du ställer upp i (och träna med Vittoria-däcken).

Jag bytte mina Vittoria nästan direkt jag köpt cykeln (begagnad) för att de är helt omöjliga att kränga av och på vid punka. Min första tur med punka fick jag hjälp av två killar som slet som djur för att få på dem - jag vill kunna klara mig själv lixom :

Slänger på vittoriadäcken på sambons hybrid. Hon skulle behöva 23mm däck.. Och om jag har köpt en ny bra cykel vill jag har bra däck också.

Nu talar vi sann re-cycling!

nån som har några bra slangar att rekomendera?

Åhh, jag förstår inte varför folk har dille på däck. Det är verkligen inget fel på Vittoria Rubino Pro. För oss vanliga dödliga är de helt ok. Själv kör jag på Michelin Carbon, mest för att de är väldigt slitstarka.

Slangar?

Schwalbe och Michelin gör br

Vittoria! Har bra slangar, däck och tubdäck.
Man måste lära sig ta i även vid punka så inte pulsen sjunker!

En annan sak att komma ihåg är att den tekniska utvecklingen gått så snabbt de senaste 15-20 åren, att vardagsmotionären i dag ganska billigt kan köpa utrustning som proffsen bara kunde drömma om i början på 90-talet, till exempel.

Därför kör proffsen på tubdäck igen efter marknadsföringen av kanttrådsdäck.
Back to Basic!