Quote from Fredrik Närenfors on 6 April 2008, 13:42Skiljer massvis mellan de olika fabrikatens innerslangar. Den ene kan väga dubbelt så mycket och mer. För den vanlige dödlige innebär det att den också tar mer än dubbelt så mycket plats i sadelväskan.
Blev tvungen att köpa en Conti innerslang häromdagen
Skiljer massvis mellan de olika fabrikatens innerslangar. Den ene kan väga dubbelt så mycket och mer. För den vanlige dödlige innebär det att den också tar mer än dubbelt så mycket plats i sadelväskan.
Blev tvungen att köpa en Conti innerslang häromdagen
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 13:43Å andra sidan lär den hålla mycket mer än dubbelt så länge, och också hålla trycket betydligt längre. Allt handlar om avvägningar mellan olika faktorer.
Å andra sidan lär den hålla mycket mer än dubbelt så länge, och också hålla trycket betydligt längre. Allt handlar om avvägningar mellan olika faktorer.
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 13:49En latexslang är mer flexible än butylslangar och håller av den anledningen bättre mot genomslag och punkteringar.
Testa gärna att punka eller få genomslag på en kondom och jämför med en butylskang.
En latexslang är mer flexible än butylslangar och håller av den anledningen bättre mot genomslag och punkteringar.
Testa gärna att punka eller få genomslag på en kondom och jämför med en butylskang.
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 13:55Använder inte nåt av det...
Genomslagspunka får man när man har för lite luft i däcken och/eller för små däck i förhållande till sin vikt.
Använder inte nåt av det...
Genomslagspunka får man när man har för lite luft i däcken och/eller för små däck i förhållande till sin vikt.
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 13:58Eller kör ned i ett hål!
Eller kör ned i ett hål!
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 14:31Man får väl försöka se vart man styr... 😉
Man får väl försöka se vart man styr... 😉
Quote from Fredrik Närenfors on 6 April 2008, 14:39Min erfarenhet är inte att de tjocka tunga butylslangarna håller ett dugg längre än de som är lite tunnare. Däremot så anser jag att de supertunna sk supersonic slangarna är totalt kass. De jag testade höll inte många mil.
Latexslangar är nog som David
Min erfarenhet är inte att de tjocka tunga butylslangarna håller ett dugg längre än de som är lite tunnare. Däremot så anser jag att de supertunna sk supersonic slangarna är totalt kass. De jag testade höll inte många mil.
Latexslangar är nog som David
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 14:50Håkan tävlar inte och har inte kört så många GP.
Man har bättre vägkänsla med latexslang och än bättre med tubdäck.
Bäst att tilläga att det gäller bättre kvalitetsprodukter och inte de billigaste varianterna i respektive kategori.
Håkan tävlar inte och har inte kört så många GP.
Man har bättre vägkänsla med latexslang och än bättre med tubdäck.
Bäst att tilläga att det gäller bättre kvalitetsprodukter och inte de billigaste varianterna i respektive kategori.
Quote from j sollerman on 6 April 2008, 15:29kanske ska köpa sånna här? michelin a1 AirComp latex?
vad betyder 18-20, 22-23??
kanske ska köpa sånna här? michelin a1 AirComp latex?
vad betyder 18-20, 22-23??
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 15:33Passar till 18.20 mm däck osv
Passar till 18.20 mm däck osv