Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDäck
You need to log in to create posts and topics.

Skiljer massvis mellan de olika fabrikatens innerslangar. Den ene kan väga dubbelt så mycket och mer. För den vanlige dödlige innebär det att den också tar mer än dubbelt så mycket plats i sadelväskan.
Blev tvungen att köpa en Conti innerslang häromdagen

Å andra sidan lär den hålla mycket mer än dubbelt så länge, och också hålla trycket betydligt längre. Allt handlar om avvägningar mellan olika faktorer.

En latexslang är mer flexible än butylslangar och håller av den anledningen bättre mot genomslag och punkteringar.

Testa gärna att punka eller få genomslag på en kondom och jämför med en butylskang.

Använder inte nåt av det...

Genomslagspunka får man när man har för lite luft i däcken och/eller för små däck i förhållande till sin vikt.

Eller kör ned i ett hål!

Man får väl försöka se vart man styr... 😉

Min erfarenhet är inte att de tjocka tunga butylslangarna håller ett dugg längre än de som är lite tunnare. Däremot så anser jag att de supertunna sk supersonic slangarna är totalt kass. De jag testade höll inte många mil.

Latexslangar är nog som David

Håkan tävlar inte och har inte kört så många GP.
Man har bättre vägkänsla med latexslang och än bättre med tubdäck.
Bäst att tilläga att det gäller bättre kvalitetsprodukter och inte de billigaste varianterna i respektive kategori.

kanske ska köpa sånna här? michelin a1 AirComp latex?
vad betyder 18-20, 22-23??

Passar till 18.20 mm däck osv