Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:02Vad är Veloflex bra / dåliga på?
Finns det "bra" däck skulle klassas som direkt "dåliga"?
T.ex. finns det ju några sådana åsikter om hjuluppsättningar.
Vad är Veloflex bra / dåliga på?
Finns det "bra" däck skulle klassas som direkt "dåliga"?
T.ex. finns det ju några sådana åsikter om hjuluppsättningar.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:05Bra fäste.
Vid regn är vägytans oljefilm det som ställer till mest problem.
Bra fäste.
Vid regn är vägytans oljefilm det som ställer till mest problem.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:11Lugn, bara lugn. Snart kommer HåkanC med testresultat från Tour Magazin.
Lugn, bara lugn. Snart kommer HåkanC med testresultat från Tour Magazin.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:21Rasmus,
Jag ser fram emot det 🙂David,
Problem för däck, men inte för hud!
Min långsökta tanke är att olika däck (gummiblandningar) möjligen är lite olika känsliga mot denna oljeeffekt.. Å effekten är väl egentligen bara just när regnet börjat blöta up
Rasmus,
Jag ser fram emot det 🙂
David,
Problem för däck, men inte för hud!
Min långsökta tanke är att olika däck (gummiblandningar) möjligen är lite olika känsliga mot denna oljeeffekt.. Å effekten är väl egentligen bara just när regnet börjat blöta up
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:28Tja, inte gäller det Cleanosol produkter i varje fall. De är hala när de är fuktiga.
Vanligtvis gäller som vanligt, dyrare är bättre!
Mer naturgummi/silke ger dyrare däck och bättre fäste.
Tja, inte gäller det Cleanosol produkter i varje fall. De är hala när de är fuktiga.
Vanligtvis gäller som vanligt, dyrare är bättre!
Mer naturgummi/silke ger dyrare däck och bättre fäste.
Quote from ellen olsson on 23 July 2008, 22:35Dugast och FMB har väldigt fina däck.
Dugast och FMB har väldigt fina däck.
Quote from Funbeat user on 23 July 2008, 22:44Senast jag hörde att ett däckpar var bäst/fina, var för att de var dyraste modellen av fabrikatet. Vad är de bra på, frågade jag..
Senast jag hörde att ett däckpar var bäst/fina, var för att de var dyraste modellen av fabrikatet. Vad är de bra på, frågade jag..
Quote from Torbjörn Karlsson on 23 July 2008, 22:58Jag har mycket bra erfarenheter av Continental Attack/Force, Michelin Pro 2 Race, samt de senaste Michelin Pro 3 Race. Contis GP 4000 var kassa, iaf mina exemplar. Contis GP 3000 var ok, dock betydligt mindre trevliga än Michelins Pro 2 & 3 Race.
Kurvgre
Jag har mycket bra erfarenheter av Continental Attack/Force, Michelin Pro 2 Race, samt de senaste Michelin Pro 3 Race. Contis GP 4000 var kassa, iaf mina exemplar. Contis GP 3000 var ok, dock betydligt mindre trevliga än Michelins Pro 2 & 3 Race.
Kurvgre
Quote from ellen olsson on 23 July 2008, 23:14Grepp och känsla. Tyvärr avspeglar det sig i priset men så är de tillverkade "för hand" av riktiga hantverkare i Belgien resp. Frankrike också...
Grepp och känsla. Tyvärr avspeglar det sig i priset men så är de tillverkade "för hand" av riktiga hantverkare i Belgien resp. Frankrike också...
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 05:41Jag testade några däck från Harald Nyborg för några år sedan.
Hade reflexrand på sidan och kostade sjuttionio kroner styck.De var väldigt annorlunda mot Veloflex Record och mycket billigare!
Det fanns garanterat inget natrurgummi i dem och absolut inge
Jag testade några däck från Harald Nyborg för några år sedan.
Hade reflexrand på sidan och kostade sjuttionio kroner styck.
De var väldigt annorlunda mot Veloflex Record och mycket billigare!
Det fanns garanterat inget natrurgummi i dem och absolut inge