Quote from Lars Ekegård on 15 March 2009, 12:39Tänkte skriva om flexet också men blev tvungen att åka och jobba så det kom inte med 🙂
Men visst däckets rörelser påverkar rullmotstånd och effekten som går ut.
Tänkte skriva om flexet också men blev tvungen att åka och jobba så det kom inte med 🙂
Men visst däckets rörelser påverkar rullmotstånd och effekten som går ut.
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:11Hur gör ni när cykeln inte används under en (längre) tid?
Släpper ur eller minskar lufttrycket?
Om så - vad påverkas om man inte gör det?
Hur gör ni när cykeln inte används under en (längre) tid?
Släpper ur eller minskar lufttrycket?
Om så - vad påverkas om man inte gör det?
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:2060 kg 6 bar
70 kg 7 bar
80 kg 8 barpedagogiskt och bra fast med psi blir det inte lika bra
60 kg 6 bar
70 kg 7 bar
80 kg 8 bar
pedagogiskt och bra fast med psi blir det inte lika bra
Quote from Camilla Höög on 16 April 2009, 21:29Luften läcker ur automatiskt så jag bryr mig inte.
Luften läcker ur automatiskt så jag bryr mig inte.
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:31Luftar alltid tävlingsdäck.
Luftar alltid tävlingsdäck.
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 21:47Mina cyklar rastas med jämna mellanrum, har ju inga tävlingshjul ännu så det får vara luft i. Kör med max.
Mina cyklar rastas med jämna mellanrum, har ju inga tävlingshjul ännu så det får vara luft i. Kör med max.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 08:06Jag antar att det är racercykel och inte MTB eller kärringhonda i formlerna va?
8 bar i 2.2" däck är nog en bra bit över max.
See mitt överslag på kontaktyta i nionde (om jag inte räknade helt fel) inlägget i denna tråd:
http://www.funbeat.se/discussion
Jag antar att det är racercykel och inte MTB eller kärringhonda i formlerna va?
8 bar i 2.2" däck är nog en bra bit över max.
See mitt överslag på kontaktyta i nionde (om jag inte räknade helt fel) inlägget i denna tråd:
http://www.funbeat.se/discussion
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:21Jag har haft 9 bar men har fått ont i baken har provat nya brallor skall testa att sänka till 8 bar. Hoppas det hjälper.
Jag har haft 9 bar men har fått ont i baken har provat nya brallor skall testa att sänka till 8 bar. Hoppas det hjälper.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:38Å andra sidan måste det finnas en gräns för när stötarna och överförandet av vibrationer till resten av cykeln orsakar mer förlust än kompression av däcket gör när det sväljer ojämnheten.
Själv har jag gått ner en aning i tryck på senare tid eftersom det
Å andra sidan måste det finnas en gräns för när stötarna och överförandet av vibrationer till resten av cykeln orsakar mer förlust än kompression av däcket gör när det sväljer ojämnheten.
Själv har jag gått ner en aning i tryck på senare tid eftersom det
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:57Det låter toppen grabbar...! jag gillar max...pumpar max...kör max!
Det låter toppen grabbar...! jag gillar max...pumpar max...kör max!