Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 16:11Man köper en SKS Rennradpump så finns det en manometer att titta på.
Man köper en SKS Rennradpump så finns det en manometer att titta på.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 19:42Den här andvänder jag mig av när jag skall vara lite extra noga med däcktrycket. Annars klämer jag i en sådär 10 bar bak och lite mindre fram.
http://msaweb.se/Cykel/cykeln/ber_tryck.htm
Vänligen
P.
Den här andvänder jag mig av när jag skall vara lite extra noga med däcktrycket. Annars klämer jag i en sådär 10 bar bak och lite mindre fram.
http://msaweb.se/Cykel/cykeln/ber_tryck.htm
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 19:54Fattar jag rätt?
80kg ekipage (cykel + cyklist) fördelas 60/40 på bak- & framhjul.
23 mm hjul ger då 5 bar fram och 7.7 bak.Dags att släppa ut lite luft från framhjulet i så fall. 🙂
Fattar jag rätt?
80kg ekipage (cykel + cyklist) fördelas 60/40 på bak- & framhjul.
23 mm hjul ger då 5 bar fram och 7.7 bak.
Dags att släppa ut lite luft från framhjulet i så fall. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 19:58Så du kan få genomslag?
Så du kan få genomslag?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 20:04Vad rekommenderar du David? 8.5 bar som det står på däcket både fram och bak?
(Jag brukar pumpa upp till 8 på båda.)EDIT: Såg att du svarat innan. Sorry!!!
Vad rekommenderar du David? 8.5 bar som det står på däcket både fram och bak?
(Jag brukar pumpa upp till 8 på båda.)
EDIT: Såg att du svarat innan. Sorry!!!
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 20:10På ett Criterium så hade jag nog kört med 6/7½ i tuberna.
På gatsten hade jag sänkt med ½ till men kört med 25-27 mm tub.
På ett tempolopp med slät beläggning så hade det blivit 9½/10.
Jag har kört med 11/12 också.
På ett Criterium så hade jag nog kört med 6/7½ i tuberna.
På gatsten hade jag sänkt med ½ till men kört med 25-27 mm tub.
På ett tempolopp med slät beläggning så hade det blivit 9½/10.
Jag har kört med 11/12 också.
Quote from Berit Bengtson on 6 July 2011, 22:26Fredrik:
Vill du följa rekommendatione så bör du både väga vikten på varje hjul och dessutom mäta den verkliga bredden på varje däck.
Siffrorna på dem har väldigt lite med den verkliga vikten att göra.
Jag har haft 25mm däck som har varit smalare än 23mm
Fredrik:
Vill du följa rekommendatione så bör du både väga vikten på varje hjul och dessutom mäta den verkliga bredden på varje däck.
Siffrorna på dem har väldigt lite med den verkliga vikten att göra.
Jag har haft 25mm däck som har varit smalare än 23mm
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 22:28Jaså, men du har förstås aldrig kört på velodromer? Gammal&dum, enligt Tours diagram?
Jaså, men du har förstås aldrig kört på velodromer? Gammal&dum, enligt Tours diagram?