Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:09Ok jag väger 80 kg är det lagom med 8 bar på båda hjulen? 🙂
Ok jag väger 80 kg är det lagom med 8 bar på båda hjulen? 🙂
Quote from Berit Bengtson on 6 July 2011, 13:21Du bör välja däckstryck efter bredd på däcken, tyngd på hjulen och vilket underlag du cyklar på.
Men väger du 80kg bör du satsa på (minst) 25mm däck, då kan du med rätt tryck få både lågt rullmotstånd, bra fäste i kurvor och bra komfort.
Åtminstone om du
Du bör välja däckstryck efter bredd på däcken, tyngd på hjulen och vilket underlag du cyklar på.
Men väger du 80kg bör du satsa på (minst) 25mm däck, då kan du med rätt tryck få både lågt rullmotstånd, bra fäste i kurvor och bra komfort.
Åtminstone om du
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:23Jag kan konstatera att jag borde sänka mitt däcktryck eller öka min kroppsvikt. Kör på Fredriks koncept och pumpar till 7,5 bar fram och 8 bar bak. Har inte koll på vikten för tillfället men den är i alla fall lägre än att den enligt nämnda beräkningar sk
Jag kan konstatera att jag borde sänka mitt däcktryck eller öka min kroppsvikt. Kör på Fredriks koncept och pumpar till 7,5 bar fram och 8 bar bak. Har inte koll på vikten för tillfället men den är i alla fall lägre än att den enligt nämnda beräkningar sk
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:30Ok kan inte läsa den lilla texten bytte till 23:or mera bak är fram?
Känns som sist hade jag inte dessa problem har bytt däck samt höjt trycket.
Lite jobbigt på vättern denna gången kanske detta är svaret.Vad bör jag ösa in nu till kvällens pass? Ja
Ok kan inte läsa den lilla texten bytte till 23:or mera bak är fram?
Känns som sist hade jag inte dessa problem har bytt däck samt höjt trycket.
Lite jobbigt på vättern denna gången kanske detta är svaret.Vad bör jag ösa in nu till kvällens pass? Ja
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:38Klicka på länken så får du upp hela artikeln och kan läsa mer (och även zooma in för att läsa den lilla texten). Jag har lite svårt att se att en bars skillnad i däcktryck skulle påverka om jag fick ont i rumpan eller ej men du kan ju alltid testa och se
Klicka på länken så får du upp hela artikeln och kan läsa mer (och även zooma in för att läsa den lilla texten). Jag har lite svårt att se att en bars skillnad i däcktryck skulle påverka om jag fick ont i rumpan eller ej men du kan ju alltid testa och se
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:41Kollade just detta jag testar med 8 bar i kväll hoppas kan man alltid.
🙂
Kollade just detta jag testar med 8 bar i kväll hoppas kan man alltid.
🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:42Jag upplever att cykeln svarar bättre vid sprint med hårt pumpade däck....
Jag upplever att cykeln svarar bättre vid sprint med hårt pumpade däck....
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:55Tyvärr är noggrannheten inte lika bra på alla cykelpumpar som hos badrumsvågarna. Inte ovanligt att det skiljer 2 Bar mellan pumparna.
Tyvärr är noggrannheten inte lika bra på alla cykelpumpar som hos badrumsvågarna. Inte ovanligt att det skiljer 2 Bar mellan pumparna.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 14:14Jag lär inte våga stoppa i 10,5bar i mina däck specade till max 8,5bar...
får ta det som det kommer och helt enkelt gå ner i vikt 🙂
Jag lär inte våga stoppa i 10,5bar i mina däck specade till max 8,5bar...
får ta det som det kommer och helt enkelt gå ner i vikt 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 14:44Notera att det är wheel load på den nedre axeln, inte cyklistens vikt.
Notera att det är wheel load på den nedre axeln, inte cyklistens vikt.